۹ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 28 Mar
#
#
اخبار اقتصادی بورس

مقیمی: توسعه اقتصاد از مسیر حمل و نقل می‌گذرد

مقیمی: توسعه اقتصاد از مسیر حمل و نقل می‌گذرد
کد: 24555   تاریخ انتشار :۸ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۰۴

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی می گوید:«نوسازی و بازسازی ناوگان حمل و نقل یکی از مهمترین اولویت های پیش روی صنعت حمل و نقل در ایران است.» به گزارش TSEpress    سیده فاطمه مقیمی، در گفت و گو با خبرآنلاین اظهارداشت: به نظر می رسد دولت دوازدهم باید نسبت به تعیین اولویت های خود در چهار سال پیش رو اقدام کند، این در حالی است که در دل اولویت بندی اول ، لازم است اولویت بندی ثانویه ای برای شناسایی نقاط مهم در هر بخش نیز صورت گیرد.
این فعال اقتصادی گفت:بر این اساس هر چند حوزه حمل و نقل حوزه ای واجد اولویت تلقی می شود و ضرورت دارد دولت دوازدهم تدابیری را برای توسعه این حوزه در نظر بگیرد،اما در عین حال در این بخش نیز نوعی اولویت دهی به بخش ها برای مشخص شدن مسیر ضروری است. وی گفت:بررسی ها نشان می دهد نوسازی و بازسازی ناوگان حمل و نقل یکی از مهمترین اقداماتی است که باید در دستور کار قرار گیرد و در این مسیر می توان از ظرفیت و سرمایه بخش خصوصی بهره جست. مقیمی با تاکید بر اینکه نوسازی و بهسازی ناوگان می تواند بازدهی در بخش جاده ای و ریلی را بالا ببرد، ادامه داد: فرسودگی ناوگان مشکلات فروانی را در این حوزه ایجاد کرده است. مقیمی همچنین تکمیل خطوط حمل و نقل با اولویت دهی به اتصال کریدورها را از اهم اقداماتی دانست که در سال های پیش رو مد نظر است و توضیح داد: مهمترین اقدام در این عرصه اتصال کریدور شمال -جنوب است که برای کشور منافع اقتصادی فراوانی به همراه خواهد داشت. وی اضافه کرد:مسیر توسعه در بسیاری از کشورها از توسعه بخش حمل و نقل گذشته است. به عبارت دیگر کشورها با توسعه صنعت حمل و نقل خود توانسته اند نسبت به ایجاد تحول در عرصه اقتصاد اقدام کنند. این فعال بخش خصوصی با تاکید بر اینکه دولت دوازدهم لازم است از تمام امکانات و ظرفیت های موجود بهره مند شود، اضافه کرد: بازتعریف بخش خصوصی و تعریف سهم این بخش از اقتصاد خود می تواند در افزایش همکاری بخش خصوصی در اقتصاد موثر باشد. در عین حال بسیاری از پروژه های حمل و نقلی می تواند با همکاری بخش خصوصی، حتی از منظر تامین سرمایه ها اجرایی شود.

اقتصاد   ایران   حمل و نقل   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70