۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 29 Mar
#
#
اخبار اقتصادی بورس

نشانه‌های ضعیف از اتمام روند نزولی بورس

نشانه‌های ضعیف از اتمام روند نزولی بورس
کد: 18742   تاریخ انتشار :۳۱ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۰۱:۱۱

به گزارش  TSEpress  و به نقل ازاقتصاد آنلاین  شاخص بورس هفته‌ای کاملا نزولی داشته است و امروز با افت 879 واحدی به 73028 رسیده است. در تحلیل تکنیکال مربوط به تاریخ 26 اردیبهشت یک الگوی سر و شانه مطابق نمودار 1 رسم شده بود. در آن تحلیل پیش بینی شده بود: روند صعودی شاخص به پایان رسیده باشد اما قبل از نزول طی روزهای آتی یک صعود دیگر نیاز است و پس از آن شاخص روند نزولی خود را شروع می‌کند و تا خط 73000 می‌تواند نزول کند.(منبع)

نمودار 1- نمودار روزانه شاخص کل بورس تهران

نمودار 2- نمودار روزانه شاخص کل بورس تهران

همانطور که در نمودار شماره 2 مشاهده می‌کنید پیش بینی نزول تا 73000 واحد محقق شده است. شمع امروز به خط قرمز پایینی رسیده است که نشان‌دهنده کامل شدن الگوی سر و شانه است. این خط می‌تواند به عنوان یک حمایت عمل کند و مانع از نزول بیشتر شاخص بورس شود.

اندیکاتور CCI نسبت به نمودار اصلی یک واگرایی را نشان می‌دهد که می‌تواند نشانه‌ای از اتمام روند نزولی و معکوس شدن روند باشد.

نمودار 2- نمودار هفتگی شاخص کل بورس تهران

در نمودار هفتگی، نمودار شاخص در موج 5 قرار دارد و همانطور که در نمودار 2 مشاهده می‌شودطبق فیبوناچی اکسپنشن موج 5 به هدف خود یعنی خط 61.8 درصدی فیبوناچی رسیده است و ممکن است روند نزولی اینجا به پایان برسد. اما چون نشانه دیگری مبنی بر تمام شدن روند نزولی مشاهده نمی‌شود این احتمال(اتمام روند نزولی) کم است. البته هدف بعدی می‌تواند خط 100 درصدی فیبوناچی اکسپنشن باشد که خط 71100 واحدی است.

نمودار 3- نمودار ماهانه شاخص کل بورس تهران

در نمودار ماهانه چون شمع جدیدی تشکیل نشده است همان موارد گفته شده در تحلیل قبلی(اینجا) همچنان صدق می‌کند: در نمودار ماهانه سومین شمع سیاه و نزولی بزرگ در حال تشکیل است. اگر این شمع تا آخر ماه(میلادی) نزولی بماند، الگوی شمعی سه کلاغ سیاه تشکیل می‌شود و در این صورت شاخص حداقل برای یک ماه نزول بیشتری را تجربه خواهد کرد. البته برای تایید این اتفاق و تشکیل کامل شمع باید 11 روز دیگر هم صبر کرد.

برای مشاهده نمودارها در سایز اصلی می‌توانید روی آنها کلیک کنید.

بورس   سرمایه   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70