۹ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 28 Mar
#
#
اخبار اقتصادی بورس

واگذاری بیش از ٥٠ درصد نیروگاه‌های حرارتی به بخش خصوصی

واگذاری بیش از ٥٠ درصد نیروگاه‌های حرارتی به بخش خصوصی
کد: 2357   تاریخ انتشار :۲۱ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۰۰:۴۲

  • وزیر نیرو حمایت از بخش خصوصی را از سیاستهای این وزارت‌خانه اعلام کرد و گفت: اکنون بیش از ٥٠ درصد نیروگاه‌های حرارتی دارای مالکیت خصوصی هستند.
  • به  گزارش TSEpress به نقل از شانا، حمید چیت‌چیان امروز (دوشنبه٢٠ بهمن ماه) در آیین بهره‌برداری از پروژه‌های شرکت برق منطقه‌ای کرمان شامل پست ٢٣٠ کیلوولت کهنوج، پست سیار ٢٣٠,٢٠ کیلوولت فهرج، پست کمپکت ١٣٢ کیلوولت و خط ارتباطی آن و افزایش ظرفیت و بهینه‌سازی پست ٢٣٠ کیلوولت عنبرآباد، بهره‌برداری از پروژه‌های برق را یکی از عوامل اصلی پیشرفت کشور دانست. وی گفت: در شرایط اقتصادی کنونی دو نکته باید مورد توجه قرار گیرد؛ نخست کاهش صادرات نفت به‌دلیل تحریم‌ها و محدودیت از نظر خرید منابع و تجهیزات و وارد کردن فناوری و نکته دوم کاهش قیمت نفت که هیچ یک از این موارد سبب نمی‌شود ما تسلیم شویم؛ بلکه این امر موجب افزایش تلاش برای کارآمدی و اثربخشی خواهد بود. به‌گفته وی، یکی از مواردی که وزارت نیرو به‌‎طور جدی دنبال می‌کند، بحث کاهش تلفات شبکه برق به زیر ١٠ درصد است و در صورتی که بتوانیم پنج درصد تلفات را کاهش دهیم، کشور را از سرمایه‌گذاری جدید در بخش تولید، انتقال و توزیع بی‌نیاز کرده‌ایم. چیت‌چیان افزود: یکی دیگر از سیاست‌هایی که وزارت نیرو دنبال می‌کند، حمایت از بخش خصوصی است و هم‌اکنون بیش از ٥٠ درصد از نیروگاه‌های حرارتی کشور مالکیت خصوصی دارند و بر آن هستیم تا سامانه گواهی ظرفیت را برای جذب سرمایه بیشتر برای احداث نیروگاه‌ها راه‌اندازی کنیم. وزیر نیرو اظهار کرد: موضوع افزایش ظرفیت تولید در منطقه یکی از مواردی است که دنبال می‌کنیم و بر همین اساس، فاز نخست نیروگاه کهنوج با موفقیت با شبکه سنکرون شد و قرارداد نیروگاه سیرجان نیز بسته شده است.

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70