۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 29 Mar
#
#
اخبار اقتصادی بورس

ورود بخش خصوصی واقعی برای سرمایه گذاری در صنعت نفت ضروری است

ورود بخش خصوصی واقعی برای سرمایه گذاری در صنعت نفت ضروری است
کد: 5076   تاریخ انتشار :۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۰۹

  • فعالیت مؤثر بخش خصوصی در عرصه سرمایه‌گذاری در صنایع نفت و گاز منوط به حضور بخش خصوصی واقعی است زیرا این بخش، هیچ ارتباطی با دولتها ندارد و فعالیت آن مبتنی بر عقلانیت اقتصادی و بر اساس تعریف سوددهی است.
  •    به گزارش TSEpress   محمدرضا پورابراهیمی در حاشیه جلسه علنی امروز (سه‌شنبه ٢٩ اردیبهشت‌ماه) مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار شانا درباره مشارکت بخش خصوصی در سرمایه‌گذاری طرحهای صنعت نفت تصریح کرد: با توجه به محدودیت منابع مالی، سرمایه‌گذاری دولتی برای توسعه طرحهای نفتی با دشواری روبروست و ازاین‌رو، بخش خصوصی باید در این بخش سرمایه‌گذاری کند.

    وی گفت: به عنوان نمونه دولت هم اکنون توان سرمایه گذاری در طرحهای ال ان جی را به دلیل محدودیت منابع مالی ندارد ولی بخش خصوصی واقعی می تواند در این زمینه فعال باشد.

    عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با انتقاد از تبدیل بخش زیادی از اقتصاد کشور به اقتصاد شبه‌دولتی، افزود: با توجه به شرایطی که وزارت نفت فراهم می‌کند و نرخ بازگشت سرمایه در بخش نفت و گاز، به نظر می‌رسد ورود بخش خصوصی به عرصه نفت و گاز کارگشا باشد.

    عضو ناظر شورای عالی بورس، فعالیت مؤثر بخش خصوصی در عرصه سرمایه‌گذاری در صنایع نفت و گاز را منوط به حضور بخش خصوصی واقعی دانست و گفت: این بخش، هیچ ارتباطی با دولتها ندارد و فعالیت آن مبتنی بر عقلانیت اقتصادی و بر اساس تعریف سوددهی است.

    این نماینده مجلس نهم گفت: در کشور بخشهای خصوصی واقعی وجود دارند که حاضر به سرمایه‌گذاری در صنایع نفت و گاز هستند چون زیر ساختهای این صنعت برای توسعه فراهم است و افزون براین، سرمایه گذاری در صنعت نفت دارای مزیت نسبی است.

    عضو ناظر مجلس در شورای پول و اعتبار افزود: به‌طور حتم، می‌توان از محل توسعه صنایع نفت و گاز در کشور، این نوع فعالیتهای اقتصادی یعنی حضور بخش خصوصی واقعی را توسعه داد.

    پور ابراهیمی با تأکید بر این که بخش خصوصی واقعی توان و منابع لازم را برای حضور در طرحهای نفتی و گازی دارد، تصریح کرد: اگر با فعالان بخش خصوصی اتاق بازرگانی ارتباط برقرار شود می‌توان اعلام آمادگی آنها را سنجید.

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70