۹ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 28 Mar
#
#
اخبار اقتصادی بورس

بهترین مکان برای سرمایه گذاری بازار سهام است

بهترین مکان برای سرمایه گذاری بازار سهام است
کد: 1062   تاریخ انتشار :۷ دی ۱۳۹۳ ساعت ۰۳:۳۵

  • وزیر اقتصاد گفت: روزهای خوبی برای بازار سرمایه در پیش است و افرادی که علاقه مند به پیشرفت و توسعه کشور هستند و می خواهند منافع مناسب ببرند، می توانند در بورس حضور یابند.
  • به گزارش TSEpress  و به نقل از شانا، وزیر امور اقتصادی و دارایی امروزشنبه ( ٦ دی ماه) در آئین معارفه رئیس سازمان بورس و مدیر عامل بانک توسعه صادرات در جمع خبرنگاران با تاکید بر آینده روشن بازار سرمایه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در بحث رشد اقتصادی تناقض در موضوع صادرات غیرنفتی و نرخ رشد اقتصادی مشاهده نمی‌شود و بانک مرکزی بر اساس روشها و شیوه‌های استاندارد بین‌المللی اما به نحوی که در گذشته حسابهای ملی را محاسبه می‌کرده است، هم اکنون این موضوع را محاسبه می‌کند.طیب نیا افزود: خوشبختانه فرآیند خروج از رکود از سال ٩٢ آغاز شده است و در زمستان سال پیش سرمایه‌گذاری و رشد مثبت در کل کشور شاهد بودیم و در بعضی فعالیتهای کلیدی شاهد افزایش تولید بودیم. وزیر اقتصاد ادامه داد: این روند در بهار و تابستان امسال ادامه یافته و خوشبختانه بر اساس آمار بانک مرکزی در ٦ ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال مجموعه تولید کشور چهار درصد افزایش داشته که خبر مسرت‌آفرین پس از ٢ سال نرخ رشد، منفی است. وزیر امور اقتصادی با اشاره به این که این نرخ رشد اقتصادی به معنای رسیدن تولید سطح کنونی به سطح پیشین نیست، تصریح کرد: هم اکنون رکود کاهش یافته است، در گذشته تولید ما ١٠ درصد کاهش یافته بود که این مربوط به دوران رکود بود و نزدیک به دو سال به طول می‌انجامد تا تولید بتواند به حداکثر میزان رشد پیشین خود برسد، اما خوشبختانه این فرآیند آغاز شده است آن هم در شرایطی که تحریم‌ها ادامه دارد و هیچ تغییری نکرده است و توانسته‌ایم در این شرایط به تحریمها غلبه کنیم و همچنین تورم را از حدود ٤٠ درصد به ١٧ درصد کاهش دهیم. وی ادامه داد: نوسان بازار ارز و آنچه که در یک سال و نیم گذشته تجربه کردیم، کوتاه‌مدت و گذرا بوده است و تغییری که در قیمت نفت حاصل شده تأثیر معنی‌داری در بودجه ارزی و منابع و مصارف کشور ندارد؛ هم اکنون شرایط کشور مناسب است و بر اساس آمار بانک مرکزی به نظر می‌رسد، شاهد جهش قیمت ارز مشابه آنچه که در گذشته تجربه کرده‌ایم، نخواهیم داشت. طیب نیا در پاسخ به پرسش دیگری دباره این که آیا با توجه به کاهش قیمت نفت دولت در بودجه ٩٤ ، قیمت نفت بازنگری می شود یا خیر، گفت: قیمتهایی که هم اکنون برای قیمت نفت وجود دارد بودجه ٩٤ را مدیریت می کند و در این باره نگرانی نداریم. وزیر اقتصاد افزود: در سال های گذشته در بازار سرمایه اقدامهای موثر و مفیدی صورت گرفته و ارزش بازار سهام به شدت افزایش یافته کمااینکه تعداد سهامداران نیز تقویت شده است. هم اکنون اشخاص حقیقی به صورت موثر در بازار سرمایه فعالیت می کنند. طیب نیا ادامه داد: ابزارهای نوین در بازار سرمایه طی سال های قبل معرفی شده، همچنین سامانه های الکترونیک به صورت جدی در دستور کار بازار سرمایه قرار گرفته، این بازار، مشارکت جدی در اجرای اصل ٤٤ قانون اساسی داشته است.

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70