۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 2024 20 Apr
#
#
اخبار اقتصادی بورس

پتروشیمی می تواند نیاز ارزی کشور را برطرف کند

پتروشیمی می تواند نیاز ارزی کشور را برطرف کند
کد: 2290   تاریخ انتشار :۱۹ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۰۴:۵۳

  • مدیرکنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی با تاکید بر نقش پتروشیمی در بهبود اقتصاد کشور در شرایط کنونی که قیمت نفت کاهش یافته است، گفت: پتروشیمی می تواند نیاز ارزی کشوررا تامین کند.
  • به  گزارش TSEpress به نقل از  شانا، علی محمد بساق زاده با اشاره به این که ارزش افزوده ایجاد شده در پتروشیمی می تواند به ٥٠ برابر برسد، افزود: بالادست صنایع پتروشیمی، نفت، نفتا، اتان و گاز طبیعی است که همیشه تحت تاثیر تغییر قیمت نفت قرار می گیرند، بنابراین اگر این مواد به ارزش افزوده بیشتری به ویژه به محصولات متنوع پتروشیمی تبدیل شود می تواند در شرایط بحرانی یاری دهنده اقتصاد باشد. وی افزود: اگر موادی که در بالادست حاصل می شود را به ارزش افزوده بیشتری تبدیل کنیم پتروشیمی می تواند در شرایط گوناگون، جایگزین بخشهای مختلف باشد به گونه ای که هم نیازهای داخلی را تامین کند و هم به نیازهای ارزی پاسخ گوید. مدیرتولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به این که درسالهای گذشته با توجه به شرایط تحمیلی تحریم، درآمد صنعت پتروشیمی به سایر محصولات کمک کرد تا بتوانند ارز لازم برای واردات برخی وسایل مورد نیاز را تامین کنند، تاکید کرد: مدیریت جدید شرکت ملی صنایع پتروشیمی تلاش می کند که پروژه های تعریف شده سریعتر اجرا شوند. وی با بیان این که روند صادرات فرآورده‌های پتروشیمی ایران مطلوب است و با بهره برداری از واحدهای جدید پتروشیمی، مقصدهای صدور محصولات پتروشیمی ایران متنوع‌ترخواهد شد، افزود: تولید فرآورده‌های پتروشیمی در وضعیتی مناسب قرار دارد و کشورهای زیادی افزون برمشتریان دائمی فرآورده‌های پتروشیمی کشورمان، خواستار خرید از ایران هستند.

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70