۹ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 28 Mar
#
#
اخبار اقتصادی بورس

پیشنهاد افزایش ۱۰ تا ۴۰ درصدی تعرفه‌ واردات فولاد

پیشنهاد افزایش ۱۰ تا ۴۰ درصدی تعرفه‌ واردات فولاد
کد: 7731   تاریخ انتشار :۲۵ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۴:۳۷

  به گزارش TSEpress  به نقل از خبرگزاری فارس عضو انجمن فولاد از ارائه پیشنهاد جدید این انجمن به وزارت صنعت برای افزایش تعرفه واردات برخی محصولات فولادی خبر داد و گفت: برای واردات این محصولات، تعرفه ۱۰ تا ۴۰ درصدی پیشنهاد شده است.

سیدرضا شهرستانی، اظهار داشت: افزایش قیمت انرژی در کشور و همچنین دامپینگ کالا از سوی کشورهایی مانند چین و روسیه باعث شد تا قیمت تمام شده تولید و قیمت فروش محصولات فولادی ایران قابل رقابت با محصولات وارداتی نباشد. وی تصریح کرد: به همین دلیل، تولیدکنندگان فولاد پیشنهاد افزایش تعرفه واردات برخی محصولات فولادی را به وزارت صنعت ارائه کردند که البته تاکنون نهایی و ابلاغ نشده است. شهرستانی توضیح داد: بر این اساس، تعرفه واردات تختال فولاد 10 درصد، میلگرد و تیرآهن 15 درصد، ورق گرم 20 درصد، ورق روغنی 25 درصد، ورق گالوانیزه 30 درصد و ورق رنگی 40 درصد پیشنهاد شده است. وی افزود: تعرفه واردات اغلب این محصولات تاکنون 4 درصد بوده است. عضو انجمن فولاد با بیان اینکه در حال حاضر برخی کشورهای توسعه‌یافته مانند آمریکا نیز برای حمایت از تولیدات خود اقدام به تعرفه‌گذاری بر روی محصولات وارداتی کرده‌اند، گفت: این تعرفه‌ها در آمریکا به 40 درصد نیز می‌رسد.

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70