۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 19 Apr
#
#
اخبار اقتصادی بورس

ژانویه بی‌رحم 93درصد از سرمایه‌گذاران را به خاک سیاه نشاند

ژانویه بی‌رحم 93درصد از سرمایه‌گذاران را به خاک سیاه نشاند
کد: 15804   تاریخ انتشار :۱۴ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۰۳:۲۴

یک نفر تنها نبود! تقریباً تمامی سرمایه‌گذاران در ماه بی‌رحم ژانویه و دقیقاً در ابتدای سال میلادی جدید بخش زیادی از پول و سرمایه خود را از دست دادند.

به گزارش  TSEpress و به نقل ازصدای اقتصاد   بر اساس داده‌هایی که به دست سی‌ان‌ان مانی رسیده‌است بیش از 93درصد از سرمایه‌گذاران در آخرین ماه از سال گذشته در وضعیت قرمز بودند.

افسار بازار در ماه ژانویه در دست دو مورد ترسناک بود: نخست ترس عمیق از کاهش شدید قیمت نفت و دوم، آشوب شدید در بازار بورس چین. شاخص دو حدود 5.5درصد از ارزش خود را از دست داد، این بزرگ‌ترین افت این شاخص از ماه آگوست تا کنون بوده‌است.

موسسه سرمایه‌گذاری بسپوکه روز دوشنبه به مشتریان خود اعلام کرد: «بدترین آغاز برای سال بوده‌است. ژانویه 2016 برای سرمایه‌گذاران در کتاب تاریخ ثبت خواهد شد.»اما وضعیت سرمایه‌گذاران معمولی از این شاخص‌ها بسیار بدتر بوده‌است؛ بر اساس اطلاعات به دست آمده آن‌ها حدود 6.3درصد از پول خود را در ماه ژانویه از دست داده‌اند.

برخی از سرمایه‌گذاران پول نقد خود را نگه داشتند و به این ترتیب تا کنون جان سالم به در برده‌اند. بر اساس اطلاعات به دست آمده تنها 19درصد از افراد موفق شده‌اند در ماه ژانویه پولی به دست بیاورند. حدود 9درصد نیز پول خود را از دست داده‌اند.

همه این‌ها نشان می‌دهد وضعیت اقتصاد جهان بسیار خطرناک است و سرمایه‌گذاران از اینکه دارایی خود را از دست بدهند واهمه دارند.

سرمایه‌گذاران در امریکا 2.9میلیارد دلار جابه‌جا کرده‌اند، در بازارهای نوظهور نیز 1.2میلیارد دلار جابه‌جا شده‌است.

پول به سمت اوراق دولتی که محل امن‌تری برای سرمایه‌گذاران به شمار می‌آید، حرکت می‌کند. البته بازار بورس در هفته پایانی ژانویه بالاخره علائمی از حیات در خود نشان داد.

سرمایه‌گذاران می‌توانند از تاریخ درس بگیرند. ژانویه معمولاً حکم فشارسنج را برای بقیه سال دارد. بر اساس نتایج پژوهش‌های موسسه تحقیقاتیS&P capital هر گاه شاخص S&P 500 در ماه ژانویه سقوط 4درصدی داشته باشد، بازار به طور متوسط در کل سال 6.1درصد سقوط خواهد کرد.

به هر حال یک ژانویه بد نمی‌تواند الزاماً به معنای بازاری بد در کل سال باشد.

منبع: سی‌ان‌ان مانی

آمریکا   ژانویه   سرمایه گذاری   سقوط   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70