۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 2024 20 Apr
#
#
اخبار اقتصادی بورس

ژاپن به همراه خود اقتصاد جهان را به آستانه سقوط می‌کشاند اقتصاد ژاپن کوچک می‌شود

ژاپن به همراه خود اقتصاد جهان را به آستانه سقوط می‌کشاند اقتصاد ژاپن کوچک می‌شود
کد: 16382   تاریخ انتشار :۲۸ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۰۶

خبرهای بد بیشتری برای اقتصاد جهان در راه است: ژاپن دوباره عقب‌گرد خود را آغاز کرده‌است.

به گزارش TSEpress  به نقل ازصدای اقتصاد   بر اساس آمار رسمی دولتی، تولید ناخالص داخلی این کشور در سه‌ماهه پایانی سال 2015 حدود 1.4درصد کوچک شده‌است. این مسئله به خوبی نشان می‌دهد که مقامات دولتی چه چالش‌هایی برای خارج کردن سومین اقتصاد بزرگ جهان از رکود داشته‌اند.

«ین» قوی به صادرکنندگان قوی آسیب جدی وارد می‌کند. علاوه بر آن، تورم به عنوان یکی از اصلی‌ترین مشکلات ژاپن، مقابل کاهش قیمت‌ها در این چند دهه ایستاده‌است.این عدد ناامیدکننده در اوج آشوب بازارهای رسمی ژاپن خودش را نشان داده‌است. بازار بورس در توکیو در هفته گذشته بیش از 11درصد سقوط کرده‌است. این در حالی است که ارز این کشور یعنی ین، از اواخر سال 2014 تا کنون به بالاترین سطح خود در برابر دلار رسیده‌است.

دولت ژاپن و بانک مرکزی آن تلاش کرده‌اند رشد و تورم را به حرکت درآورند. اما این اقدامات تأثیر پایایی نداشته‌است. این اقتصاد همچنان لبه پرتگاه است.

بانک ژاپن از اواخر ژانویه اقدامات خود را به صورت جدی‌تری پیگیری کرد و سرمایه‌گذاران را تا حدودی غافلگیر کرد. اما این جریان‌ها باعث ضعیف شدنِ «ین» شد.

با وجود ارقامی که از تولید ناخالص داخلی منتشر شد؛ بازار بورس توکیو در روز دوشنبه 7.2درصد رشد داشت. همین بازار بورس باعث کاهش ارزش ین در برابر دلار شده‌است.

ژاپن در میانه نوسانات بازارهای جهانی، همچنان با مشکلات خود در خانه دست‌وپنجه نرم می‌کند.

کاهش هزینه‌های مصرف‌کننده باعث کاهش رشد اقتصادی در این کشور شده‌است.

پیش‌بینی می‌شود تقاضا از اواخر سال جاری قدرت بگیرد. اما واقعیت این است که هر بهبودی صورت بگیرد، عمر کوتاه‌مدتی خواهد داشت.

منبع: سی‌ان‌ان مانی

اقتصاد جهانی   ژاپن   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70