۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 29 Mar
#
#
اخبار اقتصادی بورس

کاهش نرخ سود بانکی رونق را به بازار بورس برگرداند

کاهش نرخ سود بانکی رونق را به بازار بورس برگرداند
کد: 18894   تاریخ انتشار :۱۲ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۰۲:۰۰

به گزارش  TSEpress  و به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، رشد نرخ طلا در پی آثار اقتصادی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا تا تصمیم بانک مرکزی برای کاهش نرخ سود سپرده و تسهیلات بانکی سبب نوسان در بازار سرمایه شد.
شیخی معاون آمار و اطلاعات شرکت بورس گفت: صنایعی که از اتفاقات جهانی تاثیر می گرفتند در هفته گذشته با افزایش تقاضا روبرو بودند.
وی افزود: ارزش معاملات در هفته گذشته ده تا 15 درصد افزایش داشت.
شاخص بورس در پایان معاملات دومین هفته تابستان اوج گرفت و با 296 واحد افزایش نسبت به هفته گذشته به 73 هزار و 940 واحد رسید، در این هفته سهام محصولات فلزی، خودرو و قطعات، صنایع چاپ، ماشین آلات و دستگاه‌های برقی و سرمایه گذاری‌ها بیشترین تغییر مثبت را تجربه کرد.
برزگری کارگزار بورس به خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما گفت : سرمایه های موجود در بانکها در طی چند روز گذشته به بورس منتقل شده و ارزش معاملات بسیار خوب بوده است و به رشد بازار طی روزهای آینده می توان امیدوار بود.
بازار سرمایه در هفته ای که گذشت با شوک مثبت نرخ سود تسهیلات بانکی مواجه شد تصمیمی که می تواند زمینه را برای حرکت بیشتر نقدینگی به سوی بازار بورس فراهم کند.
صدیقیان کارگزار بورس به خبرنگار ما گفت: کاهش نرخ سود تسهیلات بانکی هزینه مالی شرکت های موجود در بورس را پایین می آورد و قیمت سهام را افزایش می دهد.
همچنین مولایی یکی دیگر از کارگزاران بورس گفت: برای افرادی که در بازار سرمایه فعال بودند و پولشان را در بانک بلوکه کرده بودند کاهش نرخ سود خوب بوده ولی برای افراد عادی هنوز این پول به بازار سرمایه وارد نشده است.
هرچند کاهش نرخ سود بانک ها خبری امیدوارکننده برای فعالان بازار سرمایه بود اما بورس باید همیشه از هیجان به دور باشد تا منافع سهامداران را حفظ کند.
فراهانی کارگزار بورس در این باره گفت: چند روز اخیر کاهش نرخ سود سپرده ها و تسهیلات بانکی را داشتیم بدون اینکه نوسان و جهش خاصی در بازارهای موازی اتفاق بیفتد.
وی افزود:‌ بازار طلا، سکه و بورس مدیریت شده است و اگر ما بخواهیم این پول را به سمت تولید ببریم انتظار داریم بازار سرمایه رشد خوبی داشته باشد.
کاهش نرخ سود بانکی خبری خوش برای سهامداران واحدهای صنعتی بود، بخشی که سال های اخیر بیشترین فشار را از رکود بازار و نرخ بالای تسهیلات بانکی متحمل شده است.
حامدی یکی دیگر از کارگزاران بورس گفت: شرکت های تولیدی صنعتی موجود در بازار اگر نرخ سود تسهیلات کمتری را پرداخت کنند، سود بالاتری از بازار کسب می کنند و سودآوری بیشتری خواهند داشت.
کاهش نرخ سود تسهیلات بانکی بهترین خبری بود که در هفته گذشته به بازار سرمایه رسید و فعالان این بازار امیدوارند که تا طی روزهای آینده نتایج مثبت این خبر خود را در بازار سرمایه ببینند.

بازار سرمایه   بورس   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70