۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 19 Apr
#
#
اخبار اقتصادی بورس

کاهش نرخ سود تسهیلات مسکن بافت فرسوده

کاهش نرخ سود تسهیلات مسکن بافت فرسوده
کد: 26022   تاریخ انتشار :۱۵ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۳۱

معاون وزیر راه و شهرسازی از تصویب تسهیلات با نرخ سود ۱۲ درصدی برای مالکان و ساکنان بافت‌های فرسوده خبر داد.

حمدسعید ایزدی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار صدا و سیما گفت: در این باره دو مصوبه داریم که یک مورد اعطای تسهیلات به انبوه سازان است که در بانک مرکزی انجام شد و مصوبه دوم هم به میزان ۱۰۰۰ میلیارد تومان است که امیدواریم ابلاغ شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی درباره نحوه تامین تسهیلات نوسازی بافتهای فرسوده گفت: بانک مسکن از محل استمهال مسکن مهر مبلغ ۱۰۰۰ میلیارد تومان به اضافه ۴۰۰۰ میلیارد تومان که خودش اضافه می‌کند، قرار است تسهیلات نوسازی را با نرخ ۱۲ درصد به مالکان و ساکنان بافت‌های فرسوده با سقف ۳۰ - ۴۰ - ۵۰ میلیون تومان پرداخت کند. وی افزود: این تسهیلات جدید در مرحله اول شرایطی را برای توانمندسازی ساکنین فراهم می‌کند و بانک مسکن را به عنوان بانک تخصصی، محور این جریان قرار می‌دهد و شرایط خوبی برای تسهیل شرایط نوسازی فراهم می‌شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در حال حاضر بانک‌های عامل اعم از مسکن و سایر دستگاه‌ها، تسهیلات را با سود ۱۸ درصدی واگذار می‌کنند، اما در تسهیلات جدیدی که تازه مصوب شده است مردم می‌توانند بلافاصله تسهیلات ۱۲ درصدی در بافت فرسوده دریافت کنند. وی تاکید کرد: بانک مسکن با حذف بروکراسی از طریق سامانه به راحتی تسهیلات را در اختیار متقاضیان قرار می‌دهند و مردم می‌توانند در زمان کوتاهتری تسهیلات دریافت کنند.

مسکن   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70