۳۰ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 18 Apr
#
#
اخبار اقتصادی بورس

۱۸۰۰ کیلومتر ریل گذاری جدید؛ برنامه‌های جدید وزارت راه در عرصه ریلی

۱۸۰۰ کیلومتر ریل گذاری جدید؛ برنامه‌های جدید وزارت راه در عرصه ریلی
کد: 26169   تاریخ انتشار :۳۰ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۶:۱۲

طبق آمارهای ارائه شده از سوی شرکت ساخت، در طول ۱۰۰ روز ابتدایی سال ۱۳۹۶ میزان ریل گذاری صورت گرفته در ایران به حدود ۲۷۰ کیلومتر رسید که این عدد از میانگین ریل گذاری سالانه در تمام سال‌های قبل بالاتر است.

بسیاری از پروژه‌های زیرساختی کلید خورده در دولت یازدهم نیاز به پیگیری‌های جدی دارند که برای مشخص شدن نتیجه آنها نیاز به گذشت زمان طولانی وجود دارد و نمی‌توان انتظار داشت در بازه زمانی محدود نتایج عملکردشان قابل بررسی باشد. یکی از این بخش ها صنعت ریلی ایران است که هرچند در طول سال‌های ابتدایی دولت یازدهم به دستاوردهای قابل توجهی دست نیافت، اما با توجه به زیرسازی‌های صورت گرفته و مقدمه چینی‌های اصولی امروز به مرز رکورد شکنی‌های مکرر رسیده است. طبق برآوردهای صورت گرفته از سوی این شرکت تا پایان سال باید بیش از ۹۰۰ کیلومتر ریل گذاری جدید در کشور صورت گیرد که این عدد نزدیک به چهار برابر میانگین عملکرد سالانه گذشته خواهد بود. آمارهای ارائه شده از سوی وزیر راه و شهرسازی اما نشان می‌دهد انتظار این بخش از ریل‌های جدید بیش از دو برابر رقم شرکت ساخت خواهد بود. از این رو شاید ریل گذاری قطارهای حومه‌ای و رساندن خطوط دوم، سوم و چهارم به مسیرهای پرترافیک ریلی یکی از اصلی‌ترین اولویت‌های این حوزه باشد که در سال ۱۳۹۶ مورد ارزیابی و پیگیری قرار می‌گیرد.

هر چند باید انتظار داشت جزئیات برنامه مدنظر این وزارتخانه در ماه‌های آینده مشخص شده و به طور جزیی برنامه ریل گذاری ۱۸۰۰ کیلومتری معلوم شود، اما دستیابی به رکورد سالانه در زمان بندی چهار ماه نشان می‌دهد با رسیدن منابع مالی امکان رسیدن به این هدف گذاری بزرگ ۱۸۰۰ کیلومتری وجود خواهد داشت، هدف گذاری که می‌تواند سال ۱۳۹۶ را برای همیشه در صنعت ریلی ایران جاودانه کند.

حمل و نقل ریلی   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70