۹ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 28 Mar
#
#
اخبار اقتصادی بورس

رشد ۱۲ درصدی تولید تایر سنگین در پنج ماه امسال

رشد ۱۲ درصدی تولید تایر سنگین در پنج ماه امسال
کد: 31154   تاریخ انتشار :۸ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۳۲

وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: تولید تایر برای خودروهای باری‌‌ و اتوبوس تا پایان مردادماه امسال در همسنجی با پارسال، رشد ۱۲ درصدی داشته است.

وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: تولید تایر برای خودروهای باری‌‌ و اتوبوس تا پایان مردادماه امسال با‌ رشد ۱۲ درصدی در همسنجی با پارسال، به ۲۶ هزار و ۶۳۶ تن معادل ۴۰۸ هزار و ۴۴۸ حلقه افزایش یافت. به گزارش تجارت‌نیوز، از وزارت صنعت، معدن و تجارت، در پنج ماهه امسال ۱۷ هزار و ۸۹۹ تن لاستیک بایاس و هشت هزار و ۷۳۷ تن لاستیک رادیال برای خودروهای باری و اتوبوس تولید شد. تا پایان مردادماه پارسال ۲۳ هزار و ۴۸۷ تن لاستیک باری و اتوبوس تولید شد که ۱۵ هزار و ۳۴۵ تن لاستیک بایاس و هشت هزار و ۱۴۲ تن لاستیک رادیال بود. توزیع بیش از ۱۴۱ هزار تن لاستیک برپایه این گزارش، از پانزدهم تیرماه تا سوم مهر امسال ۱۴۱ هزار و ۴۱۸ تن لاستیک سواری و باری در اندازه‌های مختلف در سراسر کشور از سوی ۶ شرکت بزرگ تولیدکننده توزیع شده است. اکنون ۳۶۰ هزار و ۷۹۵ دستگاه خودرو در ناوگان سنگین جاده‌ای کشور فعالیت می‌کند و هر استان برای اختصاص لاستیک تولیدی و وارداتی سهمیه مشخصی دارد. تخصیص ارز و کاهش حقوق گمرکی برای سامان‌دهی بازار لاستیک در روزهای گذشته وزارت صنعت، معدن و تجارت برای سامان‌دهی بازار لاستیک تدابیری اتخاذ کرد که توزیع لاستیک اتوبوسی رادیال با نرخ مصوب، تخصیص‌ و تامین ارز برای واردات تایرهای سنگین ‌و‌ تلاش برای کاهش حقوق گمرکی از ۲۷ به پنج درصد از مهم‌ترین آنها بود. این وزارتخانه در پی تصمیم ستاد تنظیم بازار، نمایندگی‌ها را به ثبت روزانه شمار لاستیک‌های تولید داخل و توزیع در سامانه و ارائه حواله با هماهنگی اداره‌های راهداری استان‌ها و شهرستان‌ها برای رسیدن کالا به دست مصرف کننده ملزم کرد. شرکت‌های واردکننده نیز باید اطلاعات و برنامه ماهانه را در این زمینه ثبت و ارائه کنند. لاستیک‌های تولید داخل برخلاف سایر اقلام مصرفی بازار در چند سال گذشته با قیمت ثابت عرضه شده بود اما ماه گذشته در پی نوسان نرخ دلار و نیاز به واردات فرآورده‌های پتروشیمی و سایر نهاده های وارداتی، قیمت لاستیک نیز افزایش یافت. آمارهای منتشر شده نشان می‌دهد سالیانه ۳۵۰ هزار تن تایر در کشور مصرف می‌شود که ۲۵۰ هزار تن آن تولید داخل است.  

لاستیک   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70