۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 29 Mar
#
#
اخبار اقتصادی بورس

برنامه دولت برای تثبیت نرخ دلار در دامنه ۱۰ تا ۱۱ هزار تومان

برنامه دولت برای تثبیت نرخ دلار در دامنه ۱۰ تا ۱۱ هزار تومان
کد: 31177   تاریخ انتشار :۱۰ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۴۰

عضو شورای پول و اعتبار گفت: برنامه دولت این است که نرخ ارز با ادامه روند کاهشی خود بر روی ۱۰ تا ۱۱ هزار تومان تثبیت شود.

به گزارش TSEpress بهمن عبداللهی رئیس اتاق تعاون ایران و عضو شورای پول و اعتبار در نشست مشترک فعالان بخش تعاون در حوزه کشاورزی با اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس که امشب در محل اتاق تعاون برگزار شد، با بیان اینکه یکی از مهمترین دستور کارهای نشست عصر امروز شورای پول و اعتبار موضوع ارز بود گفت:  خوشبختانه با تصمیمات بانک مرکزی که البته اعلام نشده، نرخ ارز در حال تعدیل است. وی با بیان اینکه روند کاهشی نرخ ارز ادامه دارد افزود: برنامه دولت این است که نرخ ارز با ادامه روند کاهشی خود بر روی  ۱۰ تا ۱۱ هزار تومان تثبیت شود.  

۶٠٠ هزار میلیاد از نقدینگی کشور ناشی از بدهی بانکهای خصوصی به بانک مرکزی

  این عضو شورای پول و اعتبار همچنین ادامه داد: موضوع دیگری که در نشست عصر امروز شورا مطرح شد، بررسی وضعیت بدهی نظام بانکی به بانک مرکزی بود؛ در این زمینه بانکهای خصوصی در حال حاضر ۸۵ هزار میلیارد تومان به بانک مرکزی بدهکارند که اگر این رقم را در عدد ۷ به عنوان ضریب فزاینده پایه پولی ضرب کنیم ۶۰۰ هزار میلیارد تومان از نقدینگی کشور ناشی از بدهی بانکهای خصوصی به بانک مرکزی است.

ارز   دلار   دولت   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70