۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 19 Apr
#
#
اخبار اقتصادی بورس

ذوب آهن اصفهان برنده مناقصه وزارت راه شد

ذوب آهن اصفهان برنده مناقصه وزارت راه شد
کد: 32353   تاریخ انتشار :۵ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۲۳

مدیر عامل شرکت ذوب آهن گفت: با وجود خصوصی بودن و واگذاری سهام شرکت ذوب آهن، هنوز به این شرکت نگاه ملی می‌شود.

به گزارش TSEpress منصور یزدی زاده مدیر عامل شرکت ذوب آهن اصفهان امروز در نشست خبری با اشاره به پنجاه و یکمین سال تاسیس این شرکت گفت: ذوب آهن اصفهان اکنون به یک شرکت بورسی تبدیل شده، ولی هنوز در زمینه‌های مختلف و تامین نیازهای مختلف کشور ایفا نقش می‌کند و علیرغم خصوصی بودن و واگذاری  سهام به این شرکت نگاه ملی می‌شود.

  • وی بیان داشت: روز پنج شنبه با برگزاری مجمع افزایش از طبقه تجهیزات سرمایه شرکت از ۳ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان به ۶ هزار و ۱۵۰ میلیارد تومان افزایش یافته است و با این امر شرکت ذوب آهن اصفهان به راحتی می تواند در رابطه با گرفتن تسهیلات و اعتبارات کارهایی را برای شرکت انجام دهد.
  • یزدی زاده با اشاره به تولید ریل توسط شرکت ذوب آهن اصفهان گفت: ما علاوه بر تولید فولاد می توانیم تولید ریل داشته باشیم و در حال حاضر به تولید ریل یوسی آی ۶۰ پرداخته‌ایم که این ریل برای خطوط پرسر  عت استفاده می‌شود.

وی گفت: بنابراین با توجه به تولیدات ریل ۵۰ درصد تولیدات ما می تواند صنعتی باشد.

  • مدیرعامل شرکت ذوب آهن  اصفهان در ادامه به تنوع محصولات تولیدی ذوب آهن اشاره کرد و بیان داشت: با توجه به شرایط فعلی آنچه که برای ذوب آهن باید برنامه‌ریزی شود، این است که ذوب آهن اصفهان صرفا باید از تولید مواد ساختمانی باید تبدیل شود، به به تولید کننده مقاطع صنعتی تبدیل شود.
  • وی با اشاره به تولید ریل در این شرکت بیان داشت: حدود ۴۰ تا ۵۰ درصد گران‌تر از فولاد ساختمانی و شمش ساختمانی شمش مورد نیاز برای تولید UIC60 را خریداری کرده‌ایم.
  • یزدی‌خواه بیان داشت: حوزه ریل بسیار متنوع است و ریال U33 را در فاز نخست تولید کرده‌ایم و UIC60  برای خطوط پرسرعت راه‌آهن در کشور در حال تولید است و امکان تولید تا ۳۶ متری این ریل هم وجود دارد.
  • وی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس در رابطه با تولید انبوه شمش ریل و اینکه تاکنون چه مقدار از قرارداد ۴۰ هزار تنی تولید این شمش به شرکت رآهن تحویل داده شده و آیا این شرکت سفارشات خود را تاکنون تحویل گرفته است، گفت: قرارداد ۴۰ هزار تنی تولید ریل دارای دو بحث است، یکی تشکیک که در آهن برای استفاده از ریل U33 (استفاده در خطوط فرعی و کوهستانی) صورت گرفته که ممکن است بخواهند به جای استفاده از این ریل از ریل UIC60  استفاده کنند و دوم اینکه قیمت آن ممکن است نیازمند تعدیل باشد و معاونت برنامه و بودجه را نیاز دارد که اگر آن اصلاح هم انجام شود خود بخود یک مساله است.
  • وی افزود: تاکنون ۵۰۰ تن از ریل شمش به صورت قطعی تحویل شرکت راهن شده است و حدود ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار تن آن هم آماده تحویل است که تحویل آن درگیر بحث بوروکراسی است و هیچ مانعی وجود ندارد.
  • یزدی‌زاده با بیان اینکه همکاری خوبی با راه آهن وجود دارد گفت: بابت تولید شمش ریل هیچ گونه محدودیتی وجود ندارد و همچنین برای سایر فولادهای صنعتی هم آمادگی داریم.
  • وی گفت: علاوه بر شرکت رآهن با وزارت راه هم برای فروش ریل وارد مذاکره شده‌ایم و حتی برنده مناقصه آنها شده‌ایم و کارهایی در این زمینه در حال انجام است و به زودی امیدواریم اولین محموله را تحویل دهیم.
  • وی بیان داشت: در مورد صادرات ریل شمش هم اقداماتی انجام شده است  و خبرهای خوبی پس از قطعی شدن از طریق کدال اطلاع داده می‌شود.
  • * امکان تولید تمامی ریل‌های مورد نیاز مترو را داریم
  • مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان به تولید ریل مترو اشاره کرد و گفت: این ریل تنوع بسیار گسترده‌ای دارد و از جمله آن می‌توان به UIC55 اشاره کرد که قابل استفاده در تهران، اصفهان، شیراز، قم و مشهد است و با شرکت‌های مختلف مترو وارد مذاکره شده‌ایم و این تعهد را داده‌ایم که کل نیاز ریل مترو را هم در داخل کشور تولید کنیم.
  • وی افزود: خوشبختانه در حوزه بهره‌برداری طراحی‌ها انجام شده و حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد ریل‌هایی که قرار است در اصفهان مصرف انجام شود کارهای آن انجام شده است.
  • یزدی زاده با بیان اینکه شرکت ذوب آهن اصفهان باید ۴ میلیون تن چدن و ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تن فولاد تولید کند، گفت: این در حالی است که تولید چدن این شرکت در حدود ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تن تا ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تن در نوسان است و عمده‌ترین دلیلی که این شرکت به ظرفیت اسمی خود در تولید چدن و فولاد نمی‌رسد نبود پایدار مواد اولیه است.

بازار سرمایه   بورس تهران   ذوب   ذوب آهن اصفهان   

نظرات(1)

  1. علی کجباف گفت:

    باسلام
    گزارش فعالیت های جاری شرکت را خواندم و لذت بردم . امیدوارم که اهداف پیش رو با ظرفیت های بالایی محقق گردد که در ابتدا برای کارکنان زحمت کش این شرکت نوید بخش خواهد بود و در ثانی برای سهامداران که این خبر ها باعث امیدواری به شرکت و سهام آن خواهد شد . و اما مجموع این تلاش ها مرهون دانش ، تجربیات و تیزبینی مدیریت محترم شرکت در جهت احقاق اهداف شرکت در آینده می باشد . دست مریزاد به ایشان و آرزوی پیروزی و موفقیت برای ایشان دارم . در پناه حق تعالی

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70