۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 29 Mar
#
#
اخبار اقتصادی بورس

تسعیر ارز، راهکار تسویه بدهی دولت به نظام بانکی؟

تسعیر ارز، راهکار تسویه بدهی دولت به نظام بانکی؟
کد: 32909   تاریخ انتشار :۳۰ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۰۵

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، می گوید حدود هزار و ۵۰۰ هزار میلیارد تومان حجم نقدینگی کل کشور بوده و تمام بدهی های دولت، حداقل ۷ هزار، هزار میلیارد تومان است.

به گزارش TSEpress به نقل از خانه ملت، محمد حسن نژاد  با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری برای تقویت پول ملی، گفت: یکی از راه های برای تقویت پول ملی کاهش استقراض دولت از بانک ها است که متاسفانه اعداد و ارقام دقیقی از بدهی دولت به بانک مرکزی و بانک ها وجود ندارد.
  • عضو کیمسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه هزار و ۵۰۰ هزار میلیارد تومان حجم نقدینگی کل کشور است، افزود: شاید گفته شود که استقراض بدون پشتوانه است در حالی که تمام بدهی های دولت، حداقل ۷ هزار، هزار میلیارد تومان است که این پول ها بدون پشتوانه نبوده و با ارزش است.
  • افزایش بدهی دولت
  • افزایش پایه پولی، پول ملی را بی ارزش می کند
  • وی با تاکید بر اینکه یکی از اقدامات که سبب شده حجم نقدینگی بالا رفته و پول ملی  بی ارزش شود افزایش پایه پولی است، ادامه داد: یکی از اجزای پایه پولی که به آن پول پر قدرت گفته می شود بدهی دولت به بانک مرکزی است که باید اقدامی شود که در این بخش تسویه صورت گیرد که نخستین راهکار برای تسویه این بوده که در بودجه عنوان شود که درآمد نفت خرج نمی شود و  در این بخش صرفه جویی شده و بدهی دولت تسویه می شود.
  • نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: راه دیگر برای تسویه دولت با بانک ها این است که دارایی های غیرمولدی که در دولت وجود دارد به دارایی های مولد تبدیل شود.
  • دولت ساختمان های بلااستفاده خود را بفروشد
  • وی با بیان اینکه دولت سهام زیادی در بانک ها دارد، افزود: دولت باید سهام خود را در بانک ها فروخته و بدهی خود را با آنها تسویه کند، همچنین دولت تعداد زیادی ساختمان بلااستفاده دارد که باید این ساختمان ها را فروخته و بدهی خود را با بانک ها و بانک مرکزی تسویه کند.
  • حسن نژاد ادامه داد: باید دارایی های غیرمولد که شناسایی شده و خیری نداشته و هر سال ضرر نصیب کشور می کند فروخته شده و مانع ضرر و زیان شده تا جلوی عدم شفافیت مالی و رشد نقدینگی گرفته شود.
  • بدهی دولت به بانک مرکزی زیاد نیست بلکه بدهی به بانک ها زیاد است
  • عضو کیمسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه یک بار در بودجه برای تسویه بدهی دولت با بانک ها تهاتر صورت گرفت، تصریح کرد:از این طریق در آن سال با تسعیر ارز حدود ۸۶ هزار میلیارد تومان بدهی دولت به بانک مرکزی تسویه شد، البته بدهی دولت به بانک مرکزی زیاد نیست بلکه بدهی به بانک ها زیاد است.

بازار سرمایه   بانکها   بدهی دولت به بانکها   بورس تهران   دولت   نظام بانکی   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70