۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 29 Mar
#
#
اخبار اقتصادی بورس

جهش ۲ برابری جابه‌جایی مسافران ریلی

جهش ۲ برابری جابه‌جایی مسافران ریلی
کد: 33126   تاریخ انتشار :۱۰ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۲۴

سیر صعودی جابه‌جایی مسافر از سال ۹۶ با رشد ۶ درصدی آغاز شد و در نه‌ماهه سال ۹۷ شاهد رشد ۱۲.۸ درصدی جابجایی مسافر و جهش دو برابری نسبت به مدت مشابه سال قبل هستیم.

به گزارش TSEpress به نقل از روابط‌عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، میرحسن موسوی معاون مسافری راه‌آهن بابیان این مطلب در جلسه شورای اداری راه‌آهن آذربایجان گفت: این اتفاق در شرایطی رخ‌داده است که در سال‌های گذشته ۷۰۰ واگن بالای ۴۵، ۵۵ و حتی ۳۰ سال عمر از رده خارج و ۲۵۰ واگن جدید به ناوگان حمل‌ونقل ریلی اضافه شد تا تعداد واگن مسافری در اختیار، نسبت به سه سال گذشته ۴۰ درصد کاهش داشته باشد.

  • وی در تشریح این موضوع افزود: تلاش همکاران و استفاده بهینه از امکانات موجود باعث بهره وری گردش واگن‌ها شد و از سویی دیگربا افزایش سیر واگن های حومه‌ای در مسیرهای مختلف توانستیم از سال گذشته سیر صعودی در جابجایی مسافر را ادامه داده و در نه‌ماهه امسال شاهد رشد ۱۲.۸ درصدی جابه‌جایی مسافر باشیم.
  • موسوی از تلاش دولت برای بازسازی ناوگان راه‌آهن با ارائه تسهیلات مناسب خبر داد و افزود: مقررشده از محل تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۳۹۸، تسهیلات کم‌بهره در اختیار شرکت های حمل‌ونقل مسافری قرار گیرد تا با نوسازی و یا با بازسازی هزار واگن از رده خارج‌شده، حداقل ۶۰۰ یا ۷۰۰ واگن به چرخه سیر برگردد و همچنین با خرید ناوگان جدید، شاهد حرکت‌های خوبی در بخش مسافری حمل‌ونقل حومه‌ای باشیم.
  • موسوی به رشد ۱۷ درصدی حمل بار در راه‌آهن اشاره و افزود: بیش‌ترین منبع درآمد راه‌آهن از طریق حمل بار است و در سال ۱۳۹۶ برای اولین بار، راه‌آهن موفق به حمل ۴۵.۵ میلیون تن بارشده که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۱۷ درصدی دارد.
  • رشد شاخص‌های باری
  • شاپور ارصلانی مدیرکل راه‌آهن آذربایجان هم در این جلسه گزارشی از عملکرد ۹ ماهه حوزه‌های مختلف این اداره‌کل ارائه و گفت: در نه‌ماهه امسال، میزان بارگیری ۹۴۲ هزار ۹۴۰ تن و میزان تخلیه بار ۴۶۹ هزار و ۴۷۱ تن بوده که در مقایسه با نه‌ماهه سال گذشته میزان بارگیری ۳۵ درصد و میزان تخلیه ۵۷ درصد رشد داشته است.
  • وی بابیان این‌که عملکرد این اداره کل در تن کیلومتر مرزی ۸۳ درصد و در تن کیلومتر مبدا-مقصد ۲۸ درصد افزایش داشته است افزود: در این مدت، تن کیلومتر مبدا-مقصد ۹۸۰ میلیون و ۴۷۷ هزار و ۳۴۲ تن کیلومتر و تن کیلو متر مرزی ۳۱۲ میلیون و ۶۲ هزار و ۳۸۴ تن کیلومتر بوده است.
  • او ادامه داد: میزان بار حمل شده داخلی در ۹ ماهه سال جاری، ۷۵۷ هزار و ۸۰۶ تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ۱۰۷ درصدی دارد.
  • وی به افزایش ۱۵۹ درصدی صادرات بار از اداره‌کل راه‌آهن آذربایجان اشاره کرد و افزود: در نه‌ماهه سال ۹۷، میزان بار صادره از اداره کل راه‌آهن آذربایجان ۵۷ هزار و ۸۱۰ تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۵۹ درصد افزایش نشان می دهد.
  • ارصلانی میزان جابجایی مسافر از طریق راه‌آهن آذربایجان از ابتدای امسال تا پایان آبان ماه را، یک‌میلیون و ۵۸۳ هزار و ۹۰۶ نفر مسافر اعلام کرد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۴۲ درصدی داشته است.

بازار سرمایه   بورس تهران   حسیر   حمل و نقل ریلی   ریل سیر کوثر   شرکتهای مسافری ریلی   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70