۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 2024 25 Apr
#
#
اخبار اقتصادی بورس

خودروسازان به‌دنبال مکانیزم‌ جدید برای دور زدن تحریم‌ها

خودروسازان به‌دنبال مکانیزم‌ جدید برای دور زدن تحریم‌ها
کد: 33723   تاریخ انتشار :۱۷ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۰۶:۵۸

خودروسازان خارجی از ترس جریمه‌های مالی از همکاری با خودروسازان داخلی سر باز می‌زنند و حل‎ و فصل این موضوع راهی جز دور زدن تحریم‎ها ندارد

به گزارش TSEpress معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت درباره خودروهای پیش‎فروش‎شده ازسوی شرکت‌های خودروسازی می‎گوید: «به خودروسازان اعلام کرده‎ایم با درنظرگرفتن راهکارهای عبور از تحریم، زمان حدودی تحویل خودروها را برای مشتری مشخص ‌کنند.»
  • به گفته فرشاد مقیمی، اعمال محدودیت‌های بین‎المللی بر اقتصاد کشور، هرچند موجب شده است تعهدات خودروسازان به مشتریان به تعویق بیفتد، اما در این میان شاهد ابتکار برخی از شرکت‌های خودروساز برای پایان‌بخشیدن به این ماجرا هستیم.
  • به اذعان وی، زمان برشدن تعهدات خودروسازان به مشتریان، به دلیل میسرنبودن واردات قطعه به کشور است. حل‎وفصل این موضوع نیازمند دورزدن تحریم‌ها است. زیرا خودروسازان خارجی از ترس جریمه‌های مالی از همکاری با خودروسازان داخلی سر باز می‌زنند.
  • در چنین شرایطی، خودروسازان به کمک دولت در حال ایجاد مکانیزم‌های جدید برای دورزدن تحریم‌های این صنعت هستند تا از آن طریق بتوانند با واردات قطعات موردنیاز محصولاتشان به چرخه تولید خودرو در کشور ادامه دهند.
  • در صورتی که این مکانیزم جدید طراحی شود و مشکل در تامین قطعات حل شود، خودروسازان نیز می‌توانند تعهدات معوقه خود را به مشتریان تحویل دهند.

بازار سرمایه   بورس تهران   خودروسازان   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.