۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 29 Mar
#
#
اخبار اقتصادی بورس

فروش سهام بانک پارسیان ایران‌خودرو؛ پیش شرط‌ بسته حمایتی صنعت خودرو

فروش سهام بانک پارسیان ایران‌خودرو؛ پیش شرط‌ بسته حمایتی صنعت خودرو
کد: 34014   تاریخ انتشار :۱۱ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۰۵:۳۶

ایران‌خودرو برای چندمین بار طی ۱۲ سال گذشته، سهام بانک پارسیان را به مزایده گذاشت، مزایده‌ای که ۲۵ اسفند امسال برگزار خواهد شد و به‌نظر می‌رسد در راستای اجرای بسته حمایتی دولت از صنعت خودرو است.

به گزارش TSEpress بنابر اعلام ایران‌خودرو، سهام شرکت‌های این گروه صنعتی در بانک پارسیان، در بلوک‌های حداکثر ۱۰ درصدی و پس از رعایت تشریفات قانونی، از طریق مزایده عمومی سازمان بورس واگذار می‌شود. ازآنجاکه این اطلاعیه در چهارم اسفندماه امسال صادر شده، متقاضیان حداکثر ۱۰ روز از تاریخ موردنظر فرصت دارند درخواست کتبی خود را به معاونت اقتصادی شرکت ارسال کنند تا اهلیت و صلاحیت آنها توسط بانک مرکزی مورد بررسی قرار گیرد.
  • ایران‌خودرویی‌ها در گذشته نیز چند بار سهام ۳۳ درصدی بانک پارسیان را در معرض فروش قرار دادند، اما این اقدام هر بار به دلایل مختلف ناکام ماند و حتی در اواسط دهه ۸۰ منجر به برکناری مدیرعامل این بانک شد. در سال‌های ۹۱ و ۹۵ نیز واگذاری سهام ایران‌خودرو در بانک پارسیان تا آستانه اجرا رفت، اما باز هم سرانجامی نیافت. حالا آبی‌های جاده مخصوص قصد دارند یکبار دیگر و در واپسین روزهای سال ۹۷، سهام بانک پارسیان را به‌صورت مزایده به فروش برسانند و باید منتظر ماند و دید آیا این بار طلسم شکسته می‌شود یا سهام موردنظر همچنان در اختیار ایران‌خودرویی‌ها باقی خواهد ماند.
  • به‌نظر می‌رسد ایران‌خودرو در قالب سیاست‌های بسته حمایتی صنعت خودرو و الزام دولت به خودروسازان مبنی‌بر فروش اموال و دارایی‌های به اصطلاح مازاد، سهام بانک پارسیان را مزایده کرده است. در واقع یکی از پیش شرط‌های تحقق بسته حمایتی دولت از صنعت خودرو، فروش دارایی‌هایی مانند سهام بانک پارسیان است و ایران‌خودرویی‌ها نیز احتمالا به‌رغم میل باطنی، سهام بانک پارسیان را به مزایده گذاشته‌اند.

ایران خودرو   بازار سرمایه   بانک پارسیان   بورس تهران   خودرو   وپارس   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70