۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 2024 26 Apr
#
#
اخبار اقتصادی بورس

پست بانک نخستین بانک مجازی کشور می‌شود

پست بانک نخستین بانک مجازی کشور می‌شود
کد: 34947   تاریخ انتشار :۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۰۶:۵۴

مدیرعامل جدید پست بانک ایران، تبدیل شدن به نخستین بانک مجازی کشور با کمک وزارت ارتباطات را از مهمترین برنامه های پیشروی این مجموعه عنوان کرد.

  • به گزارش TSEpress بهزاد شیری روز چهارشنبه در همایش مدیران پست بانک ایران با عنوان رونق تولید و اشتغال و بانکداری دیجیتال اظهار کرد: تدوین برنامه های واحدهای ستادی، تدوین برنامه پنج ساله پست بانک، تعریف کسب و کار برای پست بانک در حوزه تخصصی آی سی تی، افزایش تعامل با بانک مرکزی برای پست بانک روستایی از اهم برنامه های پست بانک است . وی ارتقای کارایی بانکداری الکترونیک و تبدیل پست بانک به نخستین بانک مجازی برای ارائه خدمات به روستاییان، هدفگذاری برای محصولات خاص محیط روستایی و دریافت مجوز psp برای بانک روستایی را از دیگر برنامه های این سازمان برشمرد.
  • شیری با تاکید بر اینکه، پست بانک ایران بانکی برای محرومین کشور است، افزود: این بانک در ایران جایگاه ویژه ای دارد و برای تحقق آن نیازمند حمایت وزارت ارتباطات هستیم.
  • وی گفت: پست بانک به عنوان بانک توسعه ای تخصصی حوزه فناوری اطلاعات در مسیر توسعه کشور نقش موثری ایفا کرده و ما باید در ادامه این مسیر درراستای اعتلای اقتصاد کشور گامهای مثبتی برداریم.
  • مدیرعامل پست بانک ایران با تاکید بر اینکه، هدفمند بودن و برنامه محوری شرط اساسی موفقیت محسوب می شود، گفت: واحدهای ستادی و اجرایی باید در راستای برنامه های تدوین شده بانک حرکت کنند. شیری تصریح کرد: برنامه ها و استراتژی های بلندمدت و کوتاه مدت پست بانک نیز براساس ظرفیت های موجود و وضعیت اقتصاد کشور طراحی و به مجموعه بانک ابلاغ می شود.
  • وی تاکید کرد: نقش و اثرگذاری بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات در اقتصاد کشور با سرعت مضاعفی درحال رشد و افزایش است و سرمایه گذاری در بخش فناوری اطلاعات مطمئن ترین سرمایه گذاری در اقتصادهای نوین دنیاست. مدیر عامل پست بانک در ادامه ضمن تشریح عملکرد این بانک در بخش های مختلف، افزود: تاثیرگذاری حوزه های IT و ICT بر تمام بخش های اقتصادی به طور لحظه ای درحال افزایش است و این وضعیت نویددهنده آینده ای روشن برای پست بانک ایران به عنوان بانک توسعه ای و تخصصی این حوزه است. وی به حضور پست بانک در روستاها اشاره کرد و گفت: میزان مشارکت اقتصادی در حوزه روستا بسیار بیشتر از شهرهاست و حضور پست بانک ایران در این مناطق فرصت مناسبی برای افزایش سهم بانک از بازار در روستاهاست که این بازار به صورت انحصاری در اختیار این بانک است.
  • مدیرعامل پست بانک ادامه داد: ما به عنوان بانک دولتی علاوه بر ارائه خدمات به مناطق روستایی برای جذب منابع موجود در این مناطق باید برنامه ریزی کنیم. شیری تاکید کرد: ما به عنوان یک بنگاه اقتصادی باید در راستای منافع ملی و سیاستهای دولت گام برداریم و از این فرصت استفاده کرده و به عنوان بانک دولتی به دنبال حداکثر کردن سود سهامداران خود باشیم.
  • شیری تصریح کرد: ظرفیت بخش و فعالان حوزه فناوری اطلاعات، تسهیلات صندوق توسعه ملی و اعتبارات دولتی تخصصی برای توسعه روستاها سه فرصت ارزشمند برای تحقق اهداف سپرده ای و درآمدی پست بانک ایران است و واحدهای ستادی و اجرای باید راهکارهای استفاده از این فرصت ها را شناسایی و اجرا کنند. وی حفظ رضایت مردم از خدمات پست بانک ایران را بسیار ضروری دانست و افزود: نظارت و مراقبت مستمر بر سرویس دهی مناسب ابزار الکترونیکی به ویژه خودپردازها باید به طور مستمر توسط شعب پیگیری شود. مدیرعامل پست بانک ایران در بخش دیگر از سخنان خود به وضعیت کارتخوان های این بانک اشاره کرد و گفت: اکنون ۹ درصد کارتخوان (دستگاه pos) شبکه بانکی کشور در اختیار پست بانک است که این تعداد به دلیل گستردگی نقاط تماس بانک است اما مهم این است که خدمات دهی و درآمدزایی این دستگاه ها تامین شود.
  • شیری، نظارت مستمر بر فعالیت باجه ها را ضروری دانست و افزود: برای رعایت عدالت منابعی که در هر منطقه جذب می شود باید در همان منطقه مصرف شود. وی ضمن ارائه توصیه ها و رهنمودهای لازم، خواستار پیگیری اجرای برنامه ها و تحقق اهداف پست بانک شد و بر انجام تمامی امور درقالب برنامه ها تاکید کرد و پیگیری اقدامات را ضروری دانست.
  • مدیرعامل پست بانک در ادامه، بر ایجاد خدمات جدید برای جذب منابع و بازاریابی متمرکز تاکید کرد. در این همایش که با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همراه بود، از زحمات خسرو فرهی مدیر عامل سابق پست بانک ایران با اهدای لوح و هدیه تجلیل شد و با اهدای حکمی از سوی وزیر بهزاد شیری به عنوان مدیرعامل جدید پست بانک ایران معرفی شد

بورس تهران   پست بانک ایران   وپست   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.