#
#
اخبار اقتصادی بورس

۴۵ درصد پروژه‌های ساخت داخلی قطعات به تولید انبوه رسید

۴۵ درصد پروژه‌های ساخت داخلی قطعات به تولید انبوه رسید
کد: 36593   تاریخ انتشار :۲ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۴۴

مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو از تحقق برنامه داخلی‌سازی قطعات طبق برنامه زمان‌بندی خبر داد و گفت: بیش از ۴۵ درصد از پروژه‌ها و قراردادهای میز نخست وزارت صمت به تولید انبوه و پیش تولید انبوه رسیده است.

  • به گزارش TsePress ،‌ فرشاد مقیمی افزود: از مجموع ۳۳ قطعه خوکفا نشده که همکاری با قطعه‌سازان برای داخلی‌سازی آن در میز نخست خودکفایی آغاز شده، ۹ قطعه به تولید انبوه رسیده و ۶ قطعه نیز در مرحله تولید یک روز خط (آمادگی برای تولید انبوه) است. باقی قطعات نیز مطابق برنامه درحال خودکفایی است. وی تصریح کرد: با عزم ایجاد شده در زنجیره تامین،‌ تمامی قطعات طبق برنامه زمان‌بندی به مرحله تولید انبوه خواهد رسید.
  • مقیمی ارزش قرادادهای میز اول خودکفایی را ۴۲۰ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: با سرمایه‌گذاری در داخلی‌سازی قطعات، علاوه بر قطع وابستگی و اتکا به توان سازندگان داخلی میزان ارزبری در تولید محصولات نیز به صورت چشمگیری کاهش خواهد یافت. وی از برنامه خودکفایی بخش دیگری از قطعات تا پایان سال خبر داد و گفت: به زودی پروژه‌هایی را برای داخلی‌سازی تعداد دیگری از قطعات به اجرا خواهیم گذاشت.
  • مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو،‌ داخلی‌سازی قطعات را مهم‌ترین اقدام برای برون رفت از بحران تولید خودروهای دارای کسری قطعه برشمرد و افزود: با تولید قطعات وارداتی توسط سازندگان توانمند کشور، امکان طراحی و تولید محصول جدید نیز برای خودروساز فراهم می‌شود. وی تصریح کرد: گروه صنعتی ایران‌خودرو تحقق اهداف تولید در چارچوب اقتصاد مقاومتی و راهبردهای دولت تدبیر و امید را با جدیت دنبال خواهد کرد.

ایران خودرو   بورس تهران   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.

#
#
#
#
آخرین اخبار
پورشه هشدار داد
۳ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰۷:۵۷
تپسی همچنان در مسیر صعودی!
۳ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰۷:۵۵
طلای جهانی پشت چراغ قرمز
۳ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰۷:۵۳
اخبار بیشتر