۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 2024 4 May
#
#
اخبار اقتصادی بورس

تولید فولاد ایران ۶٫۲ درصد افزایش یافت؛ رشد ۳٫۲ درصدی تولید جهانی

تولید فولاد ایران ۶٫۲ درصد افزایش یافت؛ رشد ۳٫۲ درصدی تولید جهانی
کد: 37373   تاریخ انتشار :۵ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۴۶

انجمن جهانی فولاد گزارش داد: رشد تولید فولاد خام ایران در ۱۰ ماه نخست سال۲۰۱۹ میلادی به ۶.۲ درصد رسید در حالی که تولید جهانی این محصول شاهد رشد ۳.۲ درصدی بود.

  • به گزارش TsePress به نقل از انجمن جهانی فولاد(World Steel Association) طی ۱۰ماهه نخست سال جاری میلادی، ایران ۲۱میلیون و ۵۱۸ هزارتن فولاد خام تولید کرد که در مقایسه با تولید سال گذشته(۲۰میلیون و ۲۶۵هزارتن)، ۶.۲ درصد رشد نشان می دهد.
  • همچنین تولید فولاد خام ایران در اکتبر ۲۰۱۹ میلادی با رشد ۷.۵درصدی به۲ میلیون و ۲۰۰ هزارتن رسید. این رقم در مدت مشابه سال گذشته ۲ میلیون و ۴۷ هزار تن بود.
  • تولید ۶۴کشور فولادساز جهان نیز از ابتدای ژانویه تا پایان اکتبر سال جاری میلادی یک میلیارد و ۵۴۱ میلیون و ۷۷۱ هزارتن ثبت شد که حاکی از رشد۳.۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.
  • همچنین میزان تولید فولادسازان جهان در اکتبر ۲۰۱۹ میلادی، با ۲.۷ درصد افت نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۱۵۱میلیون و ۶۲۱ هزار تن رسید. این رقم در اکتبر سال گذشته ۱۵۵میلیون و ۸۳۳ هزار تن ثبت شد.
  • طی ۱۰ماهه نخست سال ۲۰۱۹ میلادی به ترتیب چین با تولید ۸۲۹ میلیون و ۲۱۵ هزارتن، هند با ۹۳ میلیون و۳۰۶ هزار تن، ژاپن با ۸۳میلیون و ۷۹۱ هزار تن، آمریکا با ۷۳ میلیون و ۵۳۹ هزار تن و کره جنوبی با ۶۰ میلیون و ۱۲۱ هزارتن ۵کشور برتر فولادساز جهان بودند.

فولاد   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.