#
#
اخبار اقتصادی بورس

افزایش ۴۸۰ مگاواتی ظرفیت تولید برق در کشور

افزایش ۴۸۰ مگاواتی ظرفیت تولید برق در کشور
کد: 40061   تاریخ انتشار :۲۸ فروردین ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۵۲

مدیرعامل گروه مپنا با اشاره به افتتاح نیروگاه پرند گفت: با افتتاح این طرح ظرفیت ۴۸۰ مگاوات برق، بدون مصرف سوخت اضافی به ظرفیت تولید برق کشور افزوده شده است.

  • به گزارش TsePress «عباس علی‌آبادی» افزود: طرح تبدیل نیروگاه های گازی به چرخه ترکیبی از ایده هایی است که توسط وزارت نیرو و گروه مپنا، با انگیزه ملی و در راستای توسعه زیرساخت های کشور همزمان با افزایش سطح بهره وری در حوزه انرژی و اقتصاد، از دیرهنگام پیگیری شده است.
  • وی گفت: با اجرای این طرح و با گسترش و تکمیل آن در سطح کشور شاهد تحقق اهداف مهم از جمله افزایش راندمان از ۳۳ درصد به بیش از ۵۰ درصد، کاهش قابل توجه آلاینده های محیط زیستی و گازهای گلخانه ای، افزایش ۵۰ درصدی ظرفیت نیروگاهی بدون نیاز به بسیاری از ساخت و سازهای جدید، حفظ و توسعه اشتغال در صنایع عظیم نیروگاهی کشور، استفاده از سوخت صرفه جویی شده در مصارف گوناگون و فرصت صادرات برای عملیاتی شدن این طرح گسترده و ملی، خواهیم بود.
  • علی آبادی افزود: بر این اساس گروه مپنا با مساعدت وزارت نیرو بعنوان یک سازمان پیشگام با تبدیل سه نیروگاه گازی پرند، عسلویه و فردوسی متعلق به خود، افزایش ظرفیت اسمی ۳۰۰۰ مگاوات این نیروگاه ها به ۴۵۰۰ مگاوات را در دستور کار خود قرار داد.
  • وی خاطرنشان کرد: در هریک از نیروگاه های سه گانه فوق بیش از هفت هزار میلیارد تومان و در مجموع بیش از ۲۱۰۰۰ میلیارد تومان هزینه شده و نیروگاه پرند با موفقیت به اتمام رسیده و دو نیروگاه دیگر آخرین مراحل احداث خود را سپری می کنند.
  • مدیرعامل گروه مپنا تاکید کرد: برای تامین مالی این پروژه ها، گروه مپنا از هیچ تسهیلات دولتی بهره نبرده و با وجود تنگناهای شدید مالی همه اهداف فوق را نیز محقق کرده است.
  • این مقام بخش خصوصی گفت: در این راستا با کاهش مصرف سوختهای فسیلی برای تولید این میزان برق، تولید گازهای گلخانه‌ای نیز کاهش قابل ملاحظه‌ای خواهد داشت، به گونه ای که با اجرای این طرح در نیروگاه پرند سالیانه از هدر رفت معادل ۸۵۵ میلیون لیتر سوخت مایع (گازوییل) و نیز از تولید ۲.۴ میلیون تن CO۲ جلوگیری می شود.
  • وی ادامه داد: همچنین با اجرای سیستم خنک کاری جدید و نیز استفاده از پساب شهر پرند مصرف آب نیروگاه از ۴۶ لیتر بر ثانیه آب شرب به ۴.۵ لیتر بر ثانیه پس آب کاهش یافته است که گامی بزرگ در راستای ایفای مسئولیت‌های اجتماعی شرکت گروه مپنا و وزارت نیرو در حفظ محیط زیست کشور است.
  • مدیرعامل گروه مپنا یادآور شد: پروژه توسعه بخش بخار نیروگاه پرند، اولین پروژه به روش قرارداد بیع متقابل در تبدیل نیروگاه های گازی به چرخه ترکیبی در کشور است.
  • وی ادامه داد: این اقدام با روش‌های متداول انجام این پروژه ها که با تکیه بر منابع صندوق توسعه ملی انجام می شود، با فاصله زیادی در راستای اهداف استراتژیک کشور و اقتصاد مقاومتی است، در این راستا، گروه مپنا نه تنها نخستین منتشر کننده اوراق صکوک پروژه بلکه پیشتاز توسعه پروژه های زیربنایی با اتکا به صندوق های سرمایه گذاری پروژه (ETF) بوده است.

COVID-19   بورس تهران   رمپنا   کرونا ویروس   مپنا   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.

#
#
#
#
آخرین اخبار
پورشه هشدار داد
۳ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰۷:۵۷
تپسی همچنان در مسیر صعودی!
۳ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰۷:۵۵
طلای جهانی پشت چراغ قرمز
۳ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰۷:۵۳
اخبار بیشتر