۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 2024 25 Apr
#
#
اخبار اقتصادی بورس

مشکل اصلی «فاذر» کمبود سرمایه در گردش است

مشکل اصلی «فاذر» کمبود سرمایه در گردش است
کد: 40131   تاریخ انتشار :۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۰۹

رئیس هیات مدیره شرکت صنایع آذرآب با اشاره به پتانسیل بالای صنایع برای اشتغالزایی در کشور، گفت: تأمین نقدینگی و افزایش سرمایه در گردش واحدهای تولیدی از مسیر سهامداران جدید و مشارکت دادن مردم در سرمایه گذاری ها عاملی برای جهش تولید محسوب می شود.

  • احمد قلعه بانی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در خصوص برنامه های شرکت آذرآب در سال جهش تولید اظهار داشت: شرکت آذرآب با توجه به تاکید مقام معظم رهبری برای جهش تولید در سال ۹۹ و در راستای نیاز صنایع کشور، برنامه های مختلفی جهت عمق بخشیدن به ساخت داخل، پروژه های در دست اجرا و بومی سازی فناوری های نوین و توسعه اشتغال مولد تدارک دیده و درصد اجرای آنها است.
  • وی افزود: تأمین نیاز اکثر پروژه های بزرگ کشور هم در طراحی و هم در ساخت برای انواع تجهیزات مورد نیاز صنایع نفت وگاز، پتروشیمی پالایشگاه های نفتی و گازی، نیروگاهی و صنایع معدنی (فولاد ، مس و ... ) سیمان توسط شرکت صنایع آذرآب که با سرمایه گذاری دولت جمهوری اسلامی در بعد از انقلاب انجام شده با اولین تکنولوژی و نیروهای متخصص قابل ساخت است.
  • وی افزود: برنامه تعمیر، نگهداری و افزایش بهره وری تمام تجهیزات ساخته شده در سال های گذشته در اختیار کارفرمایان و شرکت های تولیدی از دیگر برنامه های مهم شرکت صنایع آذرآب در سال ۹۹ است.
  • رئیس هیات مدیره شرکت صنایع آذرآب در ادامه با اشاره به تلاش و همدلی مدیران و پرسنل شرکت برای اجرای برنامه ها و عمل به تعهدات این شرکت گفت: همین تلاش و همدلی به نقطه قوتی برای شرکت تبدیل شده که آثار مثبت آن در تداوم تولید، بهبود کیفیت تولید و مدیریت ها هزینه نمود پیدا کرده است و صد البته این دستاوردها همچنین مرهون مساعدت و پیگیری های مسئولان استان مرکزی و سهامدار عمده یعنی بانک کشاورزی و همراهی سایر سهامداران است.
  • قلعه بانی گفت: البته مشکل اصلی شرکت همانند سایر شرکت های صنعتی بزرگ، کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش است که در صددیم بخشی از آن را از محل آورده نقدی سهامداران و افزایش سرمایه و نیز مساعدت بیشتر مسئولان کشور برطرف کنیم.
  • وی ادامه داد: تقویت شرکت های بزرگ مقیاس مانند آذرآب می تواند زمینه ساز ایجاد و تحول در صنایع بزرگتر و صنایع مادر و اجرای سریعتر پروژه های مهم صنعتی کشور شود که هر کدام می توانند موتور محرک چندین کارخانه پایین دستی تولید و صنعتی باشند که تداوم تولید در آنها هزاران اشتغال را ایجاد و حفظ خواهد کرد.
  • رئیس هیات مدیره شرکت صنایع آذرآب اظهار داشت: با توجه به اینکه شرکت صنایع آذرآب یک شرکت مادر و صنعت ساز است، ضرورت دارد مسئولان امر به خصوص در وزارت صنعت، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و همچنین سیستم پولی و بانکی توجه جدی و ویژه به این شرکت داشته باشند تا شاهد قطع وابستگی به خارج و رشد و شکوفایی هر چه بیشتر مجموعه های تولید در کشور باشیم.
  • قلعه بانی گفت: اعتقاد بنده این است که اگر مسئولان مرتبط با صنعت و تولید مساعدت کنند می توان اشتغال زیادی در کشور در همین صنعت ایجاد کرد، چرا که اکثر پروژه های خارجی و فازهای توسعه ای پالایشگاه ها، نیروگاه ها و پتروشیمی های کشورهای منطقه نیازمند محصولات آذرآب هستند که درصورت تامین نقدینگی و حل سایر مشکلات می توان تقریباً تمام تجهیزات مورد نیاز در کشور را تولید کرد.
  • رئیس هیأت مدیره شرکت صنایع آذرآب اظهار داشت: فعالیت و محصولات شرکت صنایع آذرآب در حوزه ساخت بویلر، توربین، تجهیزات و ماشین آلات صنایع معدنی، مخازن و مبدل ها است و در حال حاضر اکثر ماشین آلات پالایشگاه ها، پتروشیمی ها و نیروگاه های بزرگ کشور توسط شرکت صنایع آذرآب مطابق استاندارد و با کیفیت مناسب طراحی، ساخت و نصب می شوند.
  • وی افزود: سرمایه گذاری شرکت صنایع آذرآب دهه شصت توسط دولت جمهوری اسلامی به منظور اجرای پروژه های بزرگ در بخش های نیروگاهی، ساخت کارخانجات، اجرای پروژه های نفت و گاز، ساخت تجهیزات در صنعت، معدن، نفت وگاز و پتروشیمی و پالایشگاه با انتخاب بهترین ماشین آلات دنیا، آموزش نیروی انسانی انجام شد.
  • به گفته وی، ماشین آلات موجود در این شرکت منحصر به فرد بوده و حتی در خاورمیانه همتا ندارد و در اکثر پروژه های طراحی مانند نیروگاه حرارتی شهید رجایی، نیروگاه سیکل ترکیبی قم، نیروگاه شازند اراک، پالایشگاه تهران، پالایشگاه ستاره خلیج فارس، پتروشیمی کاویان، پتروشیمی مبین، پتروشیمی کنگان و اکثر فازهای پارس جنوبی مانند فاز (۱۴)، (۱۷و ۱۸)، (۱۹)، (۲۲ و ۲۳ و ۲۴) و پروژه بیدبلند در زمینه طراحی، ساخت و نصب فعال بوده است.
  • رئیس هیأت مدیره شرکت صنایع آذرآب درخصوص توان صادراتی این شرکت نیز گفت: شرکت در گذشته در کشورهای همسایه به خصوص عراق و سوریه هم در پالایشگاه و هم در نیروگاه پروژه هایی را اجرایی کرده است و از لحاظ صدور دانش فنی و ماشین آلات در سطح منطقه اعتبار مناسبی برخوردار بوده می توان با حمایت های نهادهای ذی ربط بخشی از ظرفیت خود را برای اجرای پروژه های منطقه اختصاص داده و ارزآوری مناسبی داشته و موجب اشتغال بیشتر در کشور شود.
  • قلعه بانی در ارتباط با عملیاتی شدن شعار جهش تولید در سال ۹۹ نیز گفت:. از جمله راهکارها تأمین نقدینگی و افزایش سرمایه در گردش واحدهای تولیدی از مسیر سهامداران جدید، و مشارکت دادن مردم در سرمایه گذاری از مجاری قانونی مانند بورس و سرعت بخشیدن گردش مواد، کالا در جریان ساخت، و آماده ساخت و تحویل به موقع، ممانعت از ورود کالای خارجی به ویژه در بخش هایی که توان بالقوه تولید آن در کشور است.
  • به گفته وی، کاهش بوروکراسی در سازمانها و وزارتخانه ها و مراجع تصمیم گیری، حمایت از شرکتها و گروه های دانش بنیان که تحقیقات کاربردی را به تولید می رسانند، تعدیل استانداردهای به سطح قابل قبول (استاندارد ملی) که موجب استفاده بیشتر از ظرفیت و توان داخلی کشور می شود، شفاف سازی در بخش های مختلف اقتصادی و جلب اطمینان به مردم جهت سرمایه گذاری در بخش های تولید و جذب منابع مالی سرگردان از دیگر راهکارهای تحقق جهش تولید است.
  • وی تصریح کرد: ساماندهی و اولویت بندی، برنامه ریزی جهت تولید و واردات با توجه به محدودیت های ارزی و استفاده ظرفیت ها و توان داخلی، برنامه ریزی برای مدیریت نرخ ارز و بررسی آثار ناشی آن در تولید و اقتصاد و ارائه راه حل های مناسب جهت کاهش تورم نیز می تواند جهش تولید را به همراه داشته باشد.
  • به گزارش فارس، شرکت آذرآب در سال های اخیر با مشکلات زیادی بخصوص رکود مواجه شده بود که اعتراضات گسترده کارگران این شرکت را به دنبال داشت.

بورس تهران   صنایع آذر آب   فاذر   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.