#
#
اخبار اقتصادی بورس

در حال حاضر بهترین زمان است که از بازار و پتانسیلی که به وجود آمده صیانت کنیم

در حال حاضر بهترین زمان است که از بازار و پتانسیلی که به وجود آمده صیانت کنیم
کد: 40772   تاریخ انتشار :۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۲۰

 در حال حاضر بهترین زمان است که از بازار و پتانسیلی که به وجود آمده صیانت کرده زیرا حتی یک تصمیم اشتباه ممکن است اشتباه بزرگی به بار بیاورد.

  • شهریار شهمیری مدیرعامل شرکت گروه خدمات بازار سرمایه سهم آشنا طی گفتگویی با گروه خبری اخبار بورس درخصوص ابزارهای کم ریسک‌تر جهت ورود به بورس، صندوق‌های سرمایه گذاری و مزایای آنان صحبت کرد و گفت: خوشبختانه شرایط استراتژیک کشور به سمت سهامیزه شدن پیش رفته و ما بعد از سال‌ها بلاتکلیفی ورود مردم از طربق سهام عدالت به بورس، می‌بینیم تصمیمات خوب و درستی در این زمینه گرفته شده است و همین موضوع باعث شده است با توجه به عدم فرصت در بازارهای دیگر مردم به سمت بورس و بازار سرمایه روانه شوند.
  • در سایر کشورها می‌بینیم که مردم از طریق صندوق‌های سرمایه‌گذاری وارد بورس می‌شوند اما در کشور ما به دلیل عدم اطلاع رسانی صحیح در سال‌های قبل، متاسفانه نتوانستیم به درستی از فرصت پیش آمده استفاده کنیم و امروز شاهد این هستیم که افراد مختلف با نگرش های متفاوت به صورت مستقیم و بدون توجه به مقوله‌ی ریسک در حال ورود به بورس هستند. به اعتقاد بنده هرچند که هنوز هم دیر است اما این وظیفه ی تمامی نهادهای بازار سرمایه است که شرایطی را فراهم آورند تا مردم به سمت سرمایه گذاری غیرمستقیم رفته و با ابزارهای کم ریسک‌تر آشنا شوند.
  • ایشان در ادامه افزود: صندوق‌های سرمایه گذاری درآمد ثابت با توجه به شرایطی که داشتند به مراتب می توانستند سودهای بهتری از سپرده‌های بانکی و یا اوراق مشارکت را نصیب سرمایه گذاران خود کنند اما در حال حاضر نیز افرادی وجود دارند که تمایل به پذیرش ریسک بیشتری دارند و نرخ سود صندوق‌ها موجبات رضایت آنان را فراهم نمی‌کند که بهترین شرایط برای این افراد استفاده از صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سهام است.
  • همچنین ایشان در پاسخ به اینکه سرمایه‌گذاران جدید بهتر است چه نوع صندوقی را خریداری کنند گفت: من برای افرادی که ریسک پذیری بیشتری دارند صندوق‌های سرمایه‌گذاری سهامی و صندوق‌های مختلط را پیشنهاد می‌کنم و شاید چیزی که امروزه خلا آن حس می‌شود و کمتر در بازارسرمایه به آن پرداخته شده بحث صندوق‌های شاخصی است و ما در مجموعه سهم آشنا در شرف تاسیس یک صندوق شاخصی هستیم که مفاهیم ساده‌تری دارد و مردم با دنبال کردن عدد شاخص بورس می‌توانند به آن برسند. مورد دیگری که همچنان در حال توسعه می‌باشد ابزار صندوق در صندوق است که نوعی صندوق جدید از نوع سهام است که یونیت صندوق‌های سهامی دیگر را خریداری می‌کند، یعنی علاوه بر اینکه خود صندوق‌های سهامی هرکدام به طور خاصی مدیریت حرفه ای مشخصی دارند اما این نوع صندوق‌ها باز هم این ریسک را متنوع‌تر کرده و می‌توانند از بیشترین پتانسیل های بازار استفاده کنند و به نظر من یکی از بهترین ابزارهایی است که هنوز در بازار سرمایه تشکیل نشده است.
  • ما همچنان به سرمایه گذاران در بحث صندوق‌های سرمایه گذاری (با وجود اینکه ابزار جدید صندوق در صندوق هنوز تشکیل نشده) پیشنهاد می‌کنیم که می‌توانند در خود صندوق‌های سرمایه گذاری هم پرتفوی تشکیل دهند و بخشی از پرتفوی خود را به صندوق‌های پرریسک تر سهام و بخشی از آن را به صندوق‌های سرمایه گذاری درآمد ثابت (با توجه به ریسک پذیری سرمایه گذار) تخصیص دهند. شهریار شهمیری در خصوص مزایای رقابتی و تفاوت استراتژی صندوق‌های مجموعه سهم آشنا با سایر صندوق‌های موجود در بازار سرمایه صحبت کرد و گفت: در مجموعه سهم آشنا بیشتر از اینکه به میزان سود توجه داشته باشیم به کیفیت و پایداری سود اهمیت می دهیم، زیرا مشتریان ما از دو دسته‌ی بازار پول و افراد حرفه‌ای در بازار سرمایه می‌باشند که می‌خواهند با توجه به شرایط فعلی، سود بیشتری را کسب کنند بنابراین امنیت خاطر و پایداری سود برای آنان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
  • همچنین در مجموعه سهم آشنا همیشه سعی داشتیم در لحظه از بهترین فرصت‌های بازار استفاده کنیم که موفق شدیم مزیت رقابتی خلق کنیم و در تمامی دوره‌ها رتبه‌ی پنج ستاره خود را در میان صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت حفظ کنیم. در ادامه با توجه به اینکه کاربران در روزهای اخیر شاهد اختلالات زیادی در صفحات آنلاین برخی شرکت‌های کارگزاری بودند، گفت: همکاران ما در شرکت کارگزاری سهم آشنا در حال نوشتن یک پلتفرم اختصاصی هستند که میتوان آن را به یک سجام داخلی تشبیه کرد
  • و انشالله به زودی دیگر شاهد مشکلاتی از این قبیل نخواهیم بود. همچنین درخصوص تامین مالی دولت از طریق بازار سرمایه ایشان معتقد بود دولت بهترین بازار را چه برای انتشار اوراق و چه عرضه سهام، انتخاب کرده و حتی در سال‌های اخیر تمامی تعهدات در خصوص اوراق به درستی و به طور کامل ایفا شد و ذهنیت های منفی مردم درخصوص انتشار اوراق به طور کامل برطرف گردید و هم اکنون درخصوص عرضه سهام نیز این اتفاق به بهترین شکل ممکن رخ خواهد داد.
  • به نظر من بازار فعلی کشش این تغییر فرآیند را دارد و مردم به این نتیجه رسیدند به جز بانک، فضاهای دیگری هم برای سپرده‌گذاری وجود دارد که این بهترین حالت ممکن است تا پول‌های خرد توسط صندوق‌های درآمد ثابت جذب و اوراق دولتی یا بخش خصوصی توسط صندوق‌ها خریداری شود.
  • و در آخر شهریار شهمیری مدیرعامل شرکت گروه خدمات بازار سرمایه سهم آشنا این نوید را به سرمایه‌گذاران داد و گفت: من پیش بینی می کنم امسال کسی با سرمایه‌گذاری در بورس از بازار دیگری عقب نخواهد ماند اما برخی سهم‌ها چه در روند رو به رشد و چه در کاهش قیمت باید راهشان از سهم های دیگر جدا شود و از یک جایی به بعد نمی‌شود تمامی سهم‌ها رو به رشد باشند. همچنین افزود: در حال حاضر بهترین زمان است که از بازار و پتانسیلی که به وجو آمده صیانت کرده زیرا حتی یک تصمیم اشتباه ممکن است اشتباه بزرگی به بار بیاورد.

بورس تهران   شاخص بورس   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.

#
#
#
#
آخرین اخبار
پورشه هشدار داد
۳ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰۷:۵۷
تپسی همچنان در مسیر صعودی!
۳ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰۷:۵۵
طلای جهانی پشت چراغ قرمز
۳ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰۷:۵۳
اخبار بیشتر