۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 29 Mar
#
#
اخبار اقتصادی بورس

تداوم رشد قیمت شمش فولادی

تداوم رشد قیمت شمش فولادی
کد: 41458   تاریخ انتشار :۱۶ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۲۵

 در هفته جاری متوسط قیمت بیلت صادراتی ایران، با افزایش ۰.۸ درصدی نسبت به هفته گذشته، به ۳۶۰ دلار به ازای هر تن رسید. این بالاترین قیمت شمش فولادی صادراتی ایران در سال ۹۹ است و بهبود قیمت شمش، خبر خوبی برای اقتصاد ایران محسوب می‌شود. قیمت اسلب صادراتی ایران نیز در این هفته تغییری نداشت.

  • به گزارش گروه خبری «اخبار بورس» قیمت‌های منتشرشده توسط متال بولتن نشان می‌دهد که قیمت اسلب صادراتی ایران در هفته جاری، در محدوده ۳۵۰ تا ۳۵۲ دلار به ازای هر تن بوده است که نسبت به هفته گذشته، تغییری را نشان نمی‌دهد. اسلب صادراتی ایران، علی‌رغم ثبات قیمت آن، همچنان در سقف قیمت سال ۹۹، معامله می‌شود. در این هفته، قیمت فوبِ بیلت صادراتی ایران به محدوده ۳۵۶ تا ۳۶۴ دلار به ازای هر تن رسیده که میانگین این قیمت‌ها، ۳۶۰دلار به ازای هر تن، افزایش ۰.۸ درصدی را نسبت به قیمت‌های ۷ خرداد نشان می‌دهد.
  • با کاهش محدودیت‌های اعمال‌شده برای مهار کرونا در کشورهای مختلف دنیا، قیمت فولاد در بازارهای جهانی رو به افزایش گذشته که این خبر خوبی برای اقتصاد ایران است که به درآمدهای ارزی حاصل از صادرات غیرنفتی نیاز مبرم دارد. چین مصرف و واردات شمش فولادی را افزایش داده و در کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس نیر بعد از عید فطر، فعالیت‌های اقتصادی در حال بازگشت به روال عادی است.
  • قیمت فوب بلیت صادراتی CIS در بنادر دریای سیاه، این هفته با افزایش ۲.۸ درصدی به ۳۶۶ دلار به ازای هر تن رسیده است. با افزایش فعالیت‌های اقتصادی در مناطق مختلف جهان می‌توان امیدوار بود که روند افزایش قیمت فولاد صادراتی ایران همچنان ادامه داشته باشد. فراموش نکنیم که بلیت صادراتی ایران در اوایل سال جاری میلادی در محدوده قیمتی ۴۰۰ دلار به ازای هر تن معامله می‌شد و قیمت‌ها فعلی همچنان فاصله قابل توجهی با قیمت‌های فولاد، قبل از آغاز بحران کرونا دارد.
  • .
  • چیلان

آهن   بورس   بورس تهران   شاخص بورس   فولاد   

نظرات(1)

  1. بهمن محمودخانی گفت:

    بسیار عالی با ارزوی موفقیت برای اقتصاد کشورمون

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70