۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 2024 26 Apr
#
#
اخبار اقتصادی بورس

دریافت مالیات دوباره از سهام خلاف سیاستهای کلی است

دریافت مالیات دوباره از سهام خلاف سیاستهای کلی است
کد: 41580   تاریخ انتشار :۱۹ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۵۲

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی بر لزوم ایجاد فضای اطمینان بخش در بازار سرمایه و حفظ ارزش سرمایه های مردم تاکید کرد و گفت: اخذ مالیات دوباره از سهام آثار زیانبار اقتصادی در پی دارد و خلاف سیاست های کلی نظام است.

  • به گزارش  گروه خبری «اخبار بورس»  علی کریمی فیروزجایی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم گفت: هدایت نقدینگی مردم به سمت بازار سرمایه با تامین سازو کار مناسب برای شفاف سازی بیشتر معاملات آن راهکار اصولی است.
  • وی ضرورت ارائه مشوق های لازم برای سرمایه گذاری در بازار سرمایه را یادآور شد و افزود: دولت می تواند با فراهم آوردن بستر اطمینان بخش در بازار سرمایه رونق تولید و افزایش بازدهی در فعالیتهای اقتصادی را تضمین کند.
  • کریمی فیروزجایی با تاکید بر عزم جدی مجلس یازدهم برای رونق تولید و رشد فعالیت های اقتصادی افزود: طرح اخذ مالیات بر عایدی سرمایه با هدف کنترل روند سوداگری در بازار معاملات ملک و خودرو و نیز طرح یکپارچه سازی دیتاهای دستگاههای حمایتی برای تفکیک کد ملی ایرانیان بزودی در مجلس بررسی و تصویب خواهد شد.
  •  وی ارزش کل بازار  کنونی سرمایه کشور را بالغ بر ۵ هزار هزار میلیارد تومان ذکر و خاطر نشان کرد: با اجازه رهبر معظم انقلاب برای تعیین ابزارهای مالی جدید، فعالیت بازار سرمایه بعنوان سیاست راهبردی اصل ۴۴ قانون اساسی شناخته شد.
  •  ‏کریمی فیروزجایی در این ارتباط به آزادسازی سهام عدالت اشاره و تصریح کرد: با فراهم سازی امکان خرید و فروش سهام عدالت شمار دارندگان کد معاملاتی در بازار سرمایه کشور از مرز ۶۰ میلیون نفر فراتر رفت.
  •  ‏عضو هیات رییسه مجلس یازدهم با انتقاد از اخذ مالیات مضاعف از سهام در بازار سرمایه گفت: اخذ مالیات دوباره از سهام آثار زیانبار اقتصادی در پی دارد و خلاف سیاست های کلی نظام است.
  • نماینده مردم بابل تاکید کرد ؛ هم اکنون از محل بورس، فروش سهام و اخذ مالیات بر سهام( که حین معامله دریافت می شود) ، درآمد مناسبی نصیب کشور می شود و سیاستها نباید به التهاب آفرینی در این عرصه منجر شود.

بورس   مجلس   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.