۹ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 28 Mar
#
#
اخبار اقتصادی بورس

امضای تفاهم‌نامه گسترش فعالیت‌های معدنی مس

امضای تفاهم‌نامه گسترش فعالیت‌های معدنی مس
کد: 41675   تاریخ انتشار :۲۳ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۳۱

با حضور دکتر اردشیر سعدمحمدی مدیرعامل شرکت مس و علیرضا رزم حسینی استاندار خراسان رضوی در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان و به‌منظور افزایش مشارکت مردمی در اقتصاد و فراهم آوردن فضای کسب و کار و گسترش فعالیت معدنی مس در استان خراسان رضوی تفاهم نامه گسترش فعالیت‌های معدنی مس به امضا رسید.

  • به گزارش  گروه خبری «اخبار بورس»  دکتر سعدمحمدی در این نشست که مهندس مس‌فروش رییس سازمان صمت استان خراسان رضوی، دکتر رسولی معاون استاندار، حیدر ضیغمی مشاور مدیرعامل و مدیر گروه روابط عمومی، مهندس بهروز رحمتی معاون اکتشافات و توسعه، مهندس شهریار متوکل مدیر امور اکتشافات شرکت مس و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی حضور داشتند؛ با ارائه گزارشی از اقدامات انجام‌شده در حوزه اکتشاف در استان خراسان رضوی گفت: بسیار خوشحالیم که فضای مناسبی در بین استان‌های معدن خیز کشور برای گسترش فعالیت‌های معدنی و تولید و اشتغال ایجاد شده است و در این میان استان خراسان رضوی پیشتاز فعالیت‌های معدنی مس در کشور شده است.
  • وی با بیان اینکه شرکت مس، اکتشاف مواد معدنی جدید را به‌عنوان پشتوانه‌ای برای تداوم تولید و جهش تولید و اجرای طرح‌های توسعه، با نگاه ایجاد سرمایه ملی و فرصت‌های اشتغال‌زایی به‌ویژه در مناطق کمتر برخوردار کشور می‌داند، افزود: در این راستا و در سال جهش تولید، این شرکت فعالیت‌های اکتشافی مبسوطی را در برخی استان‌های کشور ازجمله استان خراسان رضوی برنامه‌ریزی کرده است.
  • مدیرعامل شرکت مس بیان کرد: موضوع این تفاهم‌نامه انجام عملیات اکتشافی و حفاری در ۲۰ هزار کیلومترمربع از محدوده‌های امیدبخش اکتشافی و معدنی در استان خراسان رضوی از سوی شرکت ملی صنایع مس ایران می‌باشد. وی افزود: ‌بر اساس این تفاهم‌نامه در نظر داریم با بهره‌گیری از روش‌های نوین اکتشافی و دانش فنی روز دنیا و به‌کارگیری متخصصین توانمند، فعالیت‌های اکتشافی گسترده‌ای مانند مطالعات سنجش‌ازدور، زمین‌شناسی و آلتراسیون، ژئوشیمی، ژئوفیزیک، توپوگرافی و حفاری اکتشافی را در قالب مراحل چهارگانه اکتشافات شامل مطالعات شناسایی، پی‌جویی، عمومی و تفصیلی در پهنه کاشمر و بجستان انجام دهیم.
  • سعدمحمدی با تأکید بر این‌که نخستین گام برای تولید مس، دستیابی به ذخایر معدنی مس است اظهار داشت: در صورت دستیابی به نتایج خوب و قابل‌برداشت معدنی احداث فازهای بعدی تولید مس و ایجاد کارخانه کنسانتره مس در دستور کار قرار خواهد گرفت. وی تأکید کرد: در حال حاضر پیمانکار برای حفاری مشخص‌شده است و تلاش خواهیم کرد در کمترین زمان ممکن وارد فاز اجرایی شویم. سعدمحمدی افزود: عملیات حفاری طی دو سال و با قریب به ۷۵ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صورت خواهد گرفت. مدیرعامل شرکت مس یادآور شد: رعایت مسائل زیست محیطی یکی از اولویت‌های اصلی و اساسی شرکت مس است و در حال حاضر تمامی فرایندهای تولیدی مس با حداکثر استانداردهای زیست محیطی انجام می‌شود.
  • گسترش فعالیت‌های معدنی مس در استان خراسان رضوی
  • علی‌رضا رزم حسینی استاندار خراسان رضوی در این جلسه به فقر اکتشافی و صنایع معدنی در استان اشاره کرد و گفت: ما از شرکت ملی مس ایران دعوت کردیم تا در استان خراسان رضوی عملیات اکتشافی را در پهنه‌های امیدبخش انجام دهند. علیرضا رزم‌حسینی به فاز اول پروژه اکتشاف مس در استان با هزینه‌ای بالغ بر ۷۰ میلیارد تومان اشاره کرد و یادآور شد: مطالعات تفصیلی ظرف یک سال آینده به پایان خواهد رسید و در گام بعدی و در صورت دستیابی به نتایج خوب به‌سوی تولید کنسانتره خواهیم رفت. رزم‌حسینی بر قابلیت خراسان‌رضوی برای پوشش ذخایر شرق کشور و نیز کشورهای منطقه تأکید کرد و گفت: بر اساس توافق صورت گرفته ۳۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری برای تولید کنسانتره در نظر گرفته شده است و بنا است تا شرکت ملی صنایع مس ایران رهبری شرکت‌های کوچک در استان را نیز بر عهده بگیرد.
  • وی افزود: شرکت ملی مس سود شرکت‌های کوچک را تضمین و کنسانتره آن‌ها را خریداری خواهد کرد تا با نوسان قیمت مشکلی برای آن‌ها به وجود نیاید و اقتصاد خراسان‌رضوی پایدار بماند.
  • استاندار خراسان رضوی از بردسکن، بجستان و کاشمر به‌عنوان بخش‌های دارای معادن مس یاد کرد و گفت: مطالعات کل استان نشان از آن دارد که خراسان ذخایر بسیاری دارد و کمربند معدنی از این سو به کرمان امتداد پیدا کرده است

بورس تهران   فملی   ملی مس   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70