۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 2024 20 Apr
#
#
اخبار اقتصادی بورس

همه طرح های توسعه شرکت فولاد هرمزگان جنوب

همه طرح های توسعه شرکت فولاد هرمزگان جنوب
کد: 41795   تاریخ انتشار :۲۶ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۰۵

همه طرح های توسعه شرکت فولاد هرمزگان جنوب

  • به گزارش  گروه خبری «اخبار بورس» «فرزاد ارزانی»‌ روز یکشنبه در مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت فولاد هرمزگان جنوب منتهی به ۲۹ اسفندماه ۹۸ افزود: افزایش ظرفیت فولادسازی از ۱٫۵ به ۲ میلیون تن تختال در یک سال، ایجاد یک واحد ورق عریض به ظرفیت ۱٫۲ میلیون تن در سال و ایجاد یک واحد اکسیژن به ظرفیت ۱۰ هزار نرمال متر مکعب در ساعت از جمله این طرح ها و برنامه هاست. وی بیان داشت: احداث سیلوهای ذخیره آهن اسفنجی به ظرفیت ۳۰ هزار تن، ساخت تصفیه خانه صنعتی واحد احیای مستقیم و ایجاد واحد سولفور زدا برای دو واحد موجود احیا مستقیم و یک واحد آتی شرکت، سایر برنامه ها و طرح های توسعه شرکت را تشکیل می دهد.
  • ارزانی گفت: افزایش ظرفیت فولادسازی با سرمایه گذاری ارزی ۶۵ میلیون یورویی و سرمایه گذاری ریالی ۴۹۰ میلیارد تومانی برنامه‌ریزی شده که نوع محصول تولیدی اسلب خواهد بود و در مدت ۳۶ ماه به اجرا می رسد. وی ادامه داد: طرح احداث واحد احیا مستقیم با برآورد سرمایه گذاری ارزی ۱۵ میلیون یورویی و ریالی ۱۱۹۰ میلیارد تومانی در مدت سه سال اجرایی خواهد شد که تاریخ پایان آن اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ پیش بینی می شود. مدیرعامل فولاد هرمزگان جنوب در توضیح احداث واحد تولید ورق عریض نیز گفت: این طرح به ظرفیت تولید ۱٫۲ میلیون تن با سرمایه‌گذاری ارزی ۱۵۰ میلیون یورویی و ریالی ۲۱۰۰ میلیارد تومانی در مدت ۳۶ ماه اجرایی می شود و تاریخ خاتمه آن تیرماه ۱۴۰۳ پیش بینی شده است.
  • به گفته وی، اجرای پروژه های یاد شده نیازمند تامین زیرساخت است که به همین منظور احداث اکسیژن پلانت به ظرفیت ۱۰ هزار نرمال متر مکعب در ساعت، توسعه ایستگاه گاز به ۱۷۰ هزار متر مکعب در ساعت، توسعه پست برق ۲۳۰ کیلو ولت، توسعه تصفیه خانه های فاضلاب بهداشتی و صنعتی و توسعه انبارها پیش بینی شده است. ارزانی خاطرنشان کرد: برآورد سرمایه برای اجرای این زیرساخت ها بیش از ۱۴٫۳ میلیون یورو و ۶۰۰ میلیارد تومان است که در مدت ۳۱ ماه اجرا شده و تاریخ خاتمه آنها اسفندماه ۱۴۰۲ پیش بینی شده است.
  • وی اظهار داشت: پروژه سولفور زدا با برآورد زمانی ۱۲ ماهه و هزینه ای حدود ۶۶ میلیارد تومان در دست اقدام است که به صورت دو مجموعه مجزا برای هر یک از مدول های احیا مستقیم برای حذف گوگرد اضافی در گاز فید کوره های احیاء تعریف شده است. به گفته این مقام مسوول، اجرای پروژه تصفیه خانه صنعتی نیز منجر به رفع مغایرت زیست محیطی شده و فولاد هرمزگان را به معدود شرکت های تولیدکننده فولاد با بازچرخانی ۱۰۰ درصد پساب ها تبدیل خواهد کرد، همچنین این طرح موجب تولید ۲۸۰ متر مکعب بر ساعت آب شیرین می شود.
  • وی ادامه داد: هزینه اجرای این طرح یک میلیون و ۸۲۵ هزار یورو و ۱۸ میلیارد و ۴۱۲ میلیون تومان و زمان اجرای آن ۵۴۰ روز برآورد شده است.

بورس   شرکت فولاد هرمزگان جنوب   هرمز   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70