۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 2024 20 Apr
#
#
اخبار اقتصادی بورس

عرضه اولیه شرکت‌های زیرمجموعه همراه اول در بورس

عرضه اولیه شرکت‌های زیرمجموعه همراه اول در بورس
کد: 41800   تاریخ انتشار :۲۷ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۳۴

مدیرعامل همراه اول ضمن ارائه گزارش عملکرد سال مالی گذشته از عرضه اولیه زیرمجموعه ها در بورس طی سال جاری، برنامه افزایش سرمایه از تجدید ارزیابی و کسب رکوردهای جدید خبر داد.

  • به گزارش  گروه خبری «اخبار بورس»  بورس پرس مجمع سالانه و عادی بطور فوق العاده همراه اول صبح امروز با حضور بیش از ۹۲٫۱۳ درصد سهامداران در محل برج همراه بصورت آنلاین برگزار شد.
  • عملکرد در حوزه مسئولیت های اجتماعی
  • مهدی اخوان بهابادی مدیرعامل ارتباطات سیار ایران با ارائه گزارش عملکرد سال مالی منتهی به اسفند گذشته گفت: همراه اول در سال گذشته در حوزه مسئولیت های اجتماعی حمایت از اسپانسرینگ، رویدادهای علمی و تخصصی، اینترنت اشیا، نقشه گذار در حوزه ۵G، رویدادهای هنری، فرهنگی و مذهبی، نمایشگاه بین المللی کتاب فعالیت جدی داشته است.
  • وی افزود: همچنین حضور پررنگی در رویدادهای ورزشی به ویژه در لیگ برتر و کشتی داشته است. با شیوع کرونا اقداماتی از جمله رایگان کردن تماس ۶۰ هزار بهورز، پرداخت هزینه ۳ میلیارد تومانی برای ساخت بیمارستان سیار، اهدای بسته های رایگان اینترنتی برای ۴۵۰ هزار معلم با هزینه کرد ۳۰ میلیارد تومان، ایجاد بستر USSD برای جلب مشارکت در نوسازی مدارس مناطق محروم، راه اندازی سامانه شاد با تعطیلی مدارس و ... نیز صورت گرفته است.
  • رکورد جذب مشترک ماهانه
  • این مقام مسئول با بیان اینکه همراه اول سال قبل با رشد ۸٫۹ درصدی به ۹۰ میلیون و ۲۴۰ هزار مشترک رسید، ادامه داد: ترکیب مشترکین شامل بیش از ۲۰ میلیون مشترک دائمی و ۶۹ میلیون اعتباری بود و رکورد جذب مشترک با ۱٫۳ میلیون مشترک طی مدت یک ماهه زده شد.
  • تعریف و ارائه ۵۰ محصول و خدمت جدید
  • اخوان بهابادی از تعلق سهم ۶۰ درصدی بازار به این اپراتور خبر داد و گفت: ۳۳٫۹ میلیون مصرف کننده دیتای پهنای باند داریم که از این تعداد ۲۱٫۵ میلیون مصرف کننده دیتای LTE و ۴G هستند. در حوزه دیتا ۷٫۹ میلیون مشترک جدید در سال ۹۸ جذب شدند و همه اهداف درآمدی ترسیمی محقق شد. همچنین ۵۰ محصول و خدمت جدید در مجموعه همراه از جمله بسته های ترکیبی محتوایی و قیمتی تعریف و ارائه شده است.
  • اقدامات در حوزه خدمات مشتریان
  • وی درخصوص حوزه خدمات مشتریان گفت: در اپلیکیشن همراه من ۱۹ میلیون مشترک داریم که قریب به ۱۲۰ میلیون تراکنش را درماه انجام می دهند. بالغ بر ۱۲٫۲ میلیون عضو در باشگاه مشتریان داریم که با ابتکارات مجموعه ۴۷ درصد کاهش تعداد قطعی مشتریان به دلیل بدهی پایان دوره نیز به وقوع پیوسته است. خدمات حضوری نیز در ۱۲٫۹ هزار نقطه گسترش یافته و با یکپارچه سازی خدمات فروش از ابتدای سال قبل متوسط خدمات در ماه به ۳٫۳ میلیون خدمت رسیده است . همه شهرها تحت پوشش ۳G و ۴G قرار دارند و ۵۴٫۸ هزار روستا نیز تحت پوشش ۲G، ۳G و ۴G قرار گرفته اند.
  • برنامه توسعه ۴G و ۴٫۵G و رکورد های جدید
  • مدیرعامل "همراه" از برنامه توسعه ۴G و ۴٫۵G حدود ۶ هزار سایت در سال جاری خبر داد و گفت: بیش از ۱۰ هزار سایت نسل ۴ به فیبر نوری متصل شده است که موجب تسهیل ارائه خدمات پهنای باند می شود. در فروردین سال جاری به بیش از ۱۱ پتابایت رکورد ترافیک دیتای روزانه رسیدیم که رشدی ۲٫۵  برابری را نسبت به میانگین روزانه ترافیک دیتا در مدت مشابه قبل نشان می‌دهد. در آذر سال گذشته با رسیدن به ۲۲ میلیون ارلانگ توانستیم به رکورد جدید ترافیک صوتی در روز دست پیدا کنیم.مصرف کل دیتای مشترکان این اپراتور در سال ۹۸ حدود ۲۱۲۳ پتابایت بوده است.
  • برنامه پنج ساله راهبرد همراه اول
  • اخوان بهابادی درخصوص برنامه پنج ساله راهبرد همراه اول که با نام منظومه در حال اجرا است، توضیح داد: این برنامه متمرکز بر توسعه زیرساخت‌های ارتباطی مبتنی بر آخرین فناوری و ایجاد کسب‌وکارهای نوآورانه است تا با اجرای آن نقشی تعیین کننده در گسترش خدمات دولت الکترونیک و سرویس‌های دیجیتال ایفا کنیم.در این برنامه چشم‌انداز شرکت، تثبیت جایگاه همراه اول به عنوان یکی از رهبران بازار ICT منطقه با ارائه خدمات و راهکارهای هوشمند برای توانمند سازی اکوسیستم دیجیتال تعیین شده است.
  • وی تصریح کرد: در راستای اجرای این برنامه سه لایه کسب‌وکار را در نظر گرفته‌ایم که به کسب‌وکار اصلی اپراتور اشاره دارد و به عنوان Core شناخته می‌شود و مبتنی بر ارائه خدمات صوت و پیامک، دیتا و سرویس‌های دیجیتال به مشترکان است.لایه نزدیک به کسب‌وکار اصلی (Near core) نیز به ارائه خدمات سازمانی، اینترنت اشیاء و ارائه خدمات مدیریت شده شرکتی اشاره می‌کند.
  • سرمایه‌گذاری هزار میلیاردی در شرکت‌های دیجیتال
  • این مقام مسئول عنوان کرد: اما در لایه سوم که با عنوان Beyond core شناخته می‌شود به دنبال سرمایه‌گذاری هزار میلیارد تومانی در شرکت‌های دیجیتال و تبدیل شدن به بازیگر مهمی در عرصه سرمایه‌گذاری‌های خطرپذیر هستیم تا در نهایت بتوانیم درآمد پیش‌بینی شده را محقق سازیم. امید می رود بتوانیم به ارزش ایجاد شده ۳٫۶ هزار میلیارد تومانی از این بخش دست پیدا کنیم.
  • دستاوردهای مالی و رشد ۲۷۷ درصدی ارزش بازار
  • اخوان بهابادی با اشاره به دستاوردهای مالی در سال ۹۸ گفت: درآمد کل شرکت اصلی با حدود ۲۳ درصد رشد به ۱۸٫۱ هزار میلیارد تومان رسیده که بالغ بر ۸٫۸ هزار میلیارد تومان از این رقم به درآمد حاصله از بخش خدمات داده اختصاص داشته است. سود خالص شرکت اصلی هم بالغ بر ۳٫۶ هزارمیلیارد تومان شناسایی و محقق شده است. ارزش بازار همراه اول نیز با رشد ۲۷۷ درصدی امروز به ۷۰٫۶ هزار میلیارد تومان رسیده است.
  • عرضه اولیه شرکت‌های زیرمجموعه در بورس
  • وی با بیان اینکه هدف از تشکیل شرکت‌ زیرمجموعه همراه کسب‌وکارهای هوشمند، تقویت موقعیت همراه اول با توجه به تحولات اکوسیستم دیجیتال بوده، گفت: توسعه سبد خدمات و محصولات همراه در فضای دیجیتال و ایجاد تحول در ارائه خدمات ارزش افزوده کنونی، توانمندسازی بازیگران اکوسیستم دیجیتال طبق چشم‌انداز این اپراتور و توسعه و حمایت از تولیدکنندگان محتوای داخلی بخشی دیگر از اهداف ترسیمی برای این شرکت است.به واسطه این شرکت می‌خواهیم برای مشتریان تجربه‌ای از فضای دیجیتال بسازیم به نحوی‌که افراد بتوانند هر یک از نیازها را به بهترین شکل ممکن در آن برطرف کنند.
  • مدیرعامل همراه اول ادامه داد: تجارت الکترونیک در فضای عمده و خرده فروشی، خدمات مبتنی بر پرداخت، حمل‌ونقل و لجستیک، سفر و گردشگری، بازی و سرگرمی، آموزش مجازی، تبلیغات و بازاریابی دیجیتال، شبکه اجتماعی و پیام‌رسان و سرویس‌های چند رسانه‌ای نظیر ویدئو و موزیک بخشی از خدمات قابل ارائه توسط این شرکت است و در نظر دارد با ارائه خدمات دیجیتال مبتنی بر محتوای بومی منجر به افزایش ترافیک داخلی شود.
  • اخوان بهابادی از عرضه اولیه شرکت‌های زیرمجموعه در بورس طی سال جاری خبر داد و گفت: این فرآیند به تدریج در حال پیگیری است.
  • افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی
  • همچنین عباس نوربخش معاون مالی همراه اول گفت: افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها (طبقه زمین و ساختمان) در برنامه قرار گرفته و کارشناسان رسمی دادگستری مشغول ارزش گذاری دارایی ها هستند و احتمالاً تا دو ماه آینده گزارش به هیات مدیره ارسال و پس از آن به سازمان بورس برای اخذ مجوز فرستاده می شود.
  • بنابراین گزارش، در این مجمع، پس از قرائت گزارش هیات مدیره برای سال مالی منتهی به اسفند ۹۸ و نظر حسابرس و بازرس قانونی شرکت، صورت های مالی تصویب و بنا به پیشنهاد هیات مدیره مقرر شد از ۱۸۷۷ ریال سود محقق شده هر سهم ۱۵۶۵ ریال معادل ۸۳ درصد برای هر سهم توزیع شود.
  • همچنین با اکثریت آرا پنج شرکت مخابرات، مهر اقتصاد مبین، گسترش الکترونیک مبین ایران، مدیریت سامان سازه غدیر و کاراشاپ به مدت دو سال به عنوان اعضای حقوقی هیات مدیره انتخاب شدند.

بورس   همراه   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70