۳ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 22 Mar
#
#
اخبار اقتصادی بورس

کاهش مسافر را با افزایش حمل بار جبران کردیم

کاهش مسافر را با افزایش حمل بار جبران کردیم
کد: 42161   تاریخ انتشار :۱۵ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۵۳

مدیرعامل شرکت راه آهن گفت: گرچه سفرهای ریلی پس از شیوع کرونا در کشور کاهش یافت، اما سهم ریل در حمل بارهای داخلی و ترانزیت از ابتدای سال تاکنون افزایش قابل توجهی یافته است.

  • سعید رسولی افزود: پس از شیوع کرونا در کشور، شاهد کاهش چشمگیر حمل و نقل مسافری از طریق قطار بودیم و هم اکنون برای رعایت فاصله گذاری اجتماعی، حدود ۵۰ درصد قطارهای مسافری کشور و آن هم با ضریب اشغال صندلی نصف، مشغول به کار هستند بطوری که هر کوپه ۴ نفره را به دو
  • مسافر تخصیص داده ایم، اما تلاش کردیم از این فرصت برای افزایش سهم بار استفاده کنیم و در این حوزه، رشد ۸ درصدی در حمل بار بر مبنای تن - کیلومتر داشتیم.
  • معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: مرز بین‌المللی رازی در مرز ایران با ترکیه از اواخر اسفند برای تجارت فقط از طریق ریل بازگشایی شد که شاهد رشد ۲۲۰ درصدی حمل بار از طریق این مرز ریلی بودیم ضمن اینکه در آستارا هم حمل بار از طریق ریل، رشد بالایی داشت.
  • وی با اشاره به آغاز حمل مستقیم غلات و گندم از روی کشتی به قطار پس از ۱۵ سال در بنادر کشور گفت: با توجه به سرمایه گذاری سنگینی که در بنادر کشور انجام شده بود رهبر معظم انقلاب اسلامی تأکیدات زیادی روی استفاده از قطار در بنادر داشتند و خوشبختانه این امر از امسال محقق شد و امیدواریم که سهم ریل در حمل بار با توجه به مزیت‌های نسبی ریل برای صاحبان بار افزایش یابد.
  • مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران در خصوص اقدامات راه آهن برای مبارزه با کرونا نیز گفت: از همان ابتدای شیوع کرونا پروتکل‌های بهداشتی کاملی برای مبارزه با شیوع کرونا در ایستگاه‌ها و قطارها تدوین شد که همچنان با قوت و با همان کیفیت ادامه دارد و از جمله با اصلاح سامانه بلیت فروشی افرادی که بلیت می‌خرند جانمایی شده و ظرفیت هر واگن ۴ نفره فقط به دو مسافر تخصیص می‌یابد.
  • وی افزود: رعایت فاصله گذاری اجتماعی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در قطارها توسط بازرسان تیم‌های بازرسی به دقت کنترل می‌شود.
  • رسولی با اشاره به ایجاد تونل ضد عفونی قطارها در مرزهای ریلی کشور گفت: همه قطارهای ورودی و خروجی به کشور در این تونل‌ها کاملاً ضد عفونی می‌شوند و این اقدام راه آهن ایران، مورد توجه و تقدیر اتحادیه راه آهن‌های جهان (UIC) نیز قرار گرفته است.

حمل و نقل ریلی   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/tsepress/public_html/wp-includes/functions.php on line 5219