۶ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 25 Mar
#
#
اخبار اقتصادی بورس

سرمایه‌گذاران طرح جامع تولید پروپیلن مشوق‌های مناسب دریافت می‌کنند

سرمایه‌گذاران طرح جامع تولید پروپیلن مشوق‌های مناسب دریافت می‌کنند
کد: 42496   تاریخ انتشار :۲۹ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۱۷

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی با تأکید بر توسعه کیفی صنعت پتروشیمی گفت: مشوق‌های مناسبی در بخش‌های مختلف برای سرمایه‌گذاران طرح جامع تولید پروپیلن در نظر گرفته شده است.

  • به گزارش  گروه خبری «اخبار بورس»  به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، بهزاد محمدی امروز (یکشنبه، ۲۹ تیرماه) پس از بازدید از مناطق پیشنهادی برای احداث واحدهای تولید پروپیلن در منطقه امیرآباد اظهار کرد: تأثیر صنعت پتروشیمی بر اقتصاد کلان کشور به عنوان صنعت نخست ایران انکارناپذیر است و بر همین مبنا در ریل‌گذاری جهش سوم صنعت پتروشیمی ضمن رشد تولید، تأمین نیاز داخل و صادرات بالا، به دنبال توسعه کیفی صنعت با افزایش تاب‌آوری و پایداری هستیم.
  • وی با بیان اینکه پروپیلن، خاویار صنعت پتروشیمی است، گفت: طرح جامع تولید پروپیلن با هدف ارتقای ظرفیت تولید به سالانه ۳ میلیون تن تهیه و برنامه‌ریزی شده است که این طرح در سه منطقه جنوب، غرب و شمال کشور اجرا می‌شود.
  • معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی افزود: منطقه نخست عسلویه است که با توجه به مازاد متانول می‌توان اقدام به تولید پروپیلن کرد، منطقه دوم در غرب کشور است که در این منطقه طرح GTPP اسلام‌آباد غرب بر پایه دانش فنی شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی ساخته خواهد شد و عملیات اجرایی آن نیز آغاز شده است. منطقه سوم هم استان‌های شمالی کشور است که با توجه به دسترسی به منابع آب، خطوط ریلی و جاده‌ای و نیز وجود خوراک گاز طبیعی که با خط لوله سراسری دریافت خواهد شد؛ منطقه امیرآباد با رعایت همه اصول زیست‌محیطی می‌تواند گزینه خوبی برای اجرای این طرح‌ها باشد.
  • وی ادامه داد: سرمایه‌گذاری مورد نیاز برای این طرح حدود ۳۸۰ میلیون دلار برآورد شده و مشوق‌های مناسبی در بخش‌های مختلف برای جذابیت اقتصادی در نظر گرفته شده است.
  • محمدی با بیان اینکه خوراک مورد نیاز از خط سراسری و دانش‌فنی از دانش بومی‌سازی شده شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی تأمین خواهد شد، افزود: برای سرمایه‌گذاران هم مشوق‌هایی در نظر گرفته شده است.
  • مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی از حمایت‌های استاندار مازندران برای اجرایی شدن این طرح قدردانی کرد و نقش مقام‌های عالی استان را برای توسعه صنعت پتروشیمی در استان مازندران مهم ارزیابی کرد.
  • مذاکرات اولیه با سرمایه‌گذاران انجام شده است
  • احمد حسین‌زادگان، استاندار مازندران نیز در این نشست با تأکید بر وجود ظرفیت‌های مطلوب برای اجرایی شدن طرح تولید پروپیلن در این استان گفت: با سرمایه‌گذاران علاقه‌مند مذاکره‌های اولیه انجام شده است.
  • وی با اشاره به آمادگی شرکت‌های آب و برق منطقه‌ای و همچنین محیط زیست برای همکاری و پیگیری‌های لازم افزود: برای تحقق این مهم، استانداری مازندران همگام با وزارت نفت پیگیری‌های لازم برای اخذ مجوز شورای اقتصاد و مشوق‌های این طرح را دنبال خواهد کرد.

بورس   پتروشیمی   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/tsepress/public_html/wp-includes/functions.php on line 5219