۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 19 Apr
#
#
اخبار اقتصادی بورس

طراحی، ساخت و نصب پروژه رولر هِمینگ در خودروهای SQ200

طراحی، ساخت و نصب پروژه رولر هِمینگ در خودروهای SQ200
کد: 42905   تاریخ انتشار :۷ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۲۴

گروه خودروسازی سایپا در چارچوب تعمیق داخلی‌سازی، بی‌اثر سازی تحریم‌ها و جلوگیری از خروج ارز، برای نخستین بار تجهیزات مربوط به مجموعه‌های دَرب برخی خودروها را توسط مهندسان ایرانی تولید کرد.

  • به گزارش گروه خبری «اخبار بورس»  گروه خودروسازی سایپا در سال جهش تولید و در چارچوب پویش ملی بومی‌سازی صنعت خودرو، پروژه رولر هِمینگ درب های جانبی برخی محصولات خود را که پیش از این ۱۰۰ در صد به خارج از کشور وابسته بود، بومی‌سازی کرد.
  • بر این اساس شرکت سایپاپرس «طراحی، ساخت و نصب تجهیزات پروژه رولر هِمینگ درب‌های جانبی محصولات خانواده SQ۲۰۰ و درب پشت کوییک» را تولید و اکنون گروه خودروسازی سایپا برای تامین این کالا نیاز به واردات ندارد. داخلی سازی این پروژه باعث جلوگیری از خروج بیش از دو میلیون دلار ارز از کشور شد.
  • متخصصان داخلی گروه خودروسازی سایپا در شرکت سایپا پرس، با مهندسی معکوس و بوسیله دانش مهندسی خود پروژه رولر هِمینگ درب‌های جانبی را عملیاتی کنند و اکنون ساعتی ۲۷ درب با روش جدید ایرانی و مطابق با استانداردهای بین المللی تولید می‌شود.
  • بر این اساس روزانه ۵۹۴ مجموعه درب خودروهای خانواده SQ۲۰۰ و درب پشت کوییک تولید می‌شود که این میزان تولید، سایپا را از واردات آنها بی‌نیاز می‌کند.
  • علاوه براین از دیگر مزایا و ویژگی‌های این پروژه ملی می‌توان به کارگیری نیروی کار و متخصص داخلی، ایجاد دانش و بومی‌سازی این فناوری، توانایی اجرای طرح‌های مشابه در سایر شرکت‌های خودرویی، افزایش ظرفیت تولید شرکت سایپا پرس و ساخت ابزار رولر هد برای نخستین بار در سایپا اشاره کرد.

بورس تهران   خساپا   سایپا   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70