۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 29 Mar
#
#
اخبار اقتصادی بورس

برنامه های سازمان خصوصی سازی درمورد واگذاری بنگاه ها اعلام شد

برنامه های سازمان خصوصی سازی درمورد واگذاری بنگاه ها اعلام شد
کد: 42932   تاریخ انتشار :۱۰ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۰۶:۰۷

معاون شرکت‌ها و قیمت‌گذاری بنگاه‌های سازمان خصوصی سازی با تاکید بر اینکه این سازمان برنامه‌ای برای واگذاری بنگاهها از طریق مزایده یا مذاکره در سازمان ندارد، برنامه های سازمان خصوصی سازی درمورد واگذاری بنگاه ها را اعلام کرد.

  • به گزارش گروه خبری «اخبار بورس» ابوالقاسم شمسی جامخانه درمورد برنامه سازمان خصوصی سازی جهت آماده سازی و واگذاری بنگاهها در سال ۱۳۹۹ توضیح داد: بر اساس مصوبه اول اردیبهشت سال ۱۳۹۹ هیات واگذاری که ابلاغ شد، نام ۱۹۱ شرکت در فهرست واگذاری قرار دارد که قرار است ۱۵ شرکت از لیست یاد شده پس از پذیرش در بازار سرمایه و ۲۳ بنگاه زیرمجموعه شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی از طریق سه هلدینگ نیروگاهی پس از پذیرش در بازار سرمایه واگذار شوند.
  • وی با بیان اینکه ۱۳ بنگاه دیگر در قالب ETF واگذار می شوند، اظهار کرد: هفت شرکت نیز از قبل پذیرش داشتند و به مرور یا تدریجی و یا بلوکی عرضه می شوند. همچنین ۶۶ بنگاه که قابلیت پذیرش در بازار سرمایه را ندارند پس از قیمت‌گذاری توسط کارشناسان رسمی دادگستری و تصویب هیات واگذاری از طریق بازار سوم فرابورس عرضه می شوند و مابقی که شامل ۶۷ بنگاه می شود، پس از اصلاح ساختار و ادغام تعیین تکلیف و واگذار خواهند شد.
  • معاون شرکت‌ها و قیمت‌گذاری بنگاه‌های سازمان خصوصی سازی با تاکید بر اینکه این سازمان برنامه‌ای برای واگذاری بنگاهها از طریق مزایده و یا مذاکره در سازمان ندارد، گفت: همه شرکتها از طریق بازار سرمایه شامل بازار اول و دوم بورس یا اول، دوم و سوم فرابورس یا چنانچه در قالب اموال و دارایی ها باشند، از طریق بورس املاک یا کالا عرضه خواهند شد.
  • معاون شرکت‌ها و قیمت‌گذاری بنگاه‌های سازمان خصوصی سازی در ادامه با بیان اینکه از سال۱۳۹۲ تا کنون، سازمان خصوصی سازی عرضه اولیه نداشته است، گفت: با توجه به مصوبه هیات واگذاری و دستور وزیر امور اقتصاد و دارایی، ۱۸ شرکت که شامل سه هلدینگ تخصصی نیروگاهی می شود، تا آخر سال در بورس یا فرابورس عرضه اولیه خواهند شد.

سازمان خصوصی سازی   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70