۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 2024 27 Apr
#
#
اخبار اقتصادی بورس

فروش سیمان طبق توافق شرکتهای سیمانی با سازمان حمایت

فروش سیمان طبق توافق شرکتهای سیمانی با سازمان حمایت
کد: 42959   تاریخ انتشار :۱۰ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۰۷

سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان اعلام کرد: نرخ فروش مصرف کننده برای هر پاکت سیمان خاکستری حداکثر ۱۷.۵۰۰ تومان و برای هر تن سیمان فله ۲۹۰.۰۰۰ تومان است.

  • به گزارش گروه خبری «اخبار بورس»  سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان اعلام کرد: در نشستی مشترک با انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان مقرر گردید که تحویل سیمان توسط واحدهای تولیدی منحصراً به عاملین توزیع رسمی و مطابق دستورالعمل مربوطه صورت پذیرد.
  • براساس اعلام تابش معاون وزیر و رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان، مطابق توافق اعضای جلسه برای تأمین بهنگام سیمان مورد نیاز انبوه سازان، پروژه های عمرانی و سایر مصارف عمده، واحدهای تولیدی مکلف به تحویل بار به قیمت مصوب درب کارخانه به انبوه سازان، پروژه های عمرانی و سایر مصارف عمده با معرفینامه رسمی می باشند.
  • علاوه بر این انجمن مکلف است با هماهنگی اعضا بر عاملین فروش نظارت نماید.
  • مطابق اعلام سازمان حمایت، سازمان های صنعت، معدن و تجارت نسبت به نظارت جدی به عاملین توزیع سیمان اقدام و متخلفین برای ابطال عاملیت فروش و قطع تحویل سیمان به سازمان حمایت و انجمن مربوطه معرفی خواهند شد.
  • انجمن هم موظف است با هماهنگی تولید کنندگان در صورت مشاهده تخلف عاملان یا پس از اعلام سازمان حمایت برای ابطال عاملیت اقدام نماید.
  • شایان ذکر است، سیمان مشمول اعلام موجودی و الزام به ثبت در سامانه جامع انبار توسط کلیه واحدای تولیدی، توزیعی و خریداران عمده (انبوه سازان) می باشد و این بنگاهها بایستی فرآیند تولید، توزیع و انبارش انواع سیمان را از طریق سامانه مذکور ثبت نمایند.
  • با توجه به مصوبات این جلسه، انجمن بر کلیه اعضای خود و هم چنین از طریق اعضا بر کلیه نمایندگی ها نظارت جدی معمول خواهد داشت. ضمناً نرخ فروش مصرف کننده برای هر پاکت سیمان خاکستری حداکثر ۱۷٫۵۰۰ تومان و برای هر تن سیمان فله ۲۹۰٫۰۰۰ تومان تعیین گردیده است. لذا فروش بالاتر از نرخ ها مذکور برای خرده فروشی ها تخلف محسوب و با متخلفین علاوه بر اعمال قانون تعزیری از طریق قطع سهمیه و ابطال مجوز نمایندگی برخورد می گردد.

سیمان   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.