۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 2024 20 Apr
#
#
اخبار اقتصادی بورس

بزودی و با سرمایه‌گذاری شستا برخی آلیاژهای وارداتی در کشور تولید می‌شود

بزودی و با سرمایه‌گذاری شستا برخی آلیاژهای وارداتی در کشور تولید می‌شود
کد: 43369   تاریخ انتشار :۳۱ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۰۷:۰۱

شتاب ‌دهنده صدر فردا با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و محمد رضوانی‌فر مدیرعامل شستا افتتاح شد

  • به گزارش گروه خبری «اخبار بورس»  «سورنا ستاری» در حاشیه مراسم افتتاح شتاب ‌دهنده صدر فردا در جمع خبرنگاران، گفت: به زودی مقدار قابل توجهی آلیاژ که پیش از این وارد می‌شد با سرمایه‌گذاری شستا تولید و وارد روند توسعه تجاری می‌شود.
  • ستاری فر در ادامه با اشاره به پتانسیل‌های موجود در کشور، لازمه استفاده از این پتانسیل‌ها سرمایه‌گذاری مجموعه‌های اقتصادی نظیر شستا دانست و گفت: با وجود اینکه از لحاظ دانشگاهی، مقالات زیادی در حوزه مهندسی مواد داریم و جزو ۱۰ کشور اول دنیا در این زمینه هستیم، اما تعداد قابل توجهی از مواد به ویژه آلیاژهای فلزی از خارج از کشور وارد می‌شود.
  • وی ادامه داد: برای نمونه در حوزه کاتالیست‌ها، میزان قابل توجهی از مواد اولیه از خارج از کشور وارد می‌شود و این در حالی است که خطوط تولید کاتالیست پیشرفته‌ای را در دو سه سال اخیر در کشور راه‌اندازی کرده‌ایم.
  • ستاری گفت: همچنین در آلیاژهای خاص و آلیاژهای فولادی وابستگی شدیدی داریم و در یک ماه گذشته نیز تحریم جدیدی شامل ۲۲ آلیاژ فلزی اعمال شد که انگیزه‌ای برای فعال‌سازی ظرفیت علمی دانشگاه‌هاست.
  • ستاری با اشاره به اینکه این اقدام، یک حرکت جدی در بحث عدم خام فروشی است، افزود: برای نمونه ۲۰ قلم خاک نادر در کشور وجود دارد که برخی‌ از آنها به صورت گرمی فروخته می‌شود.
  • مدیرعامل شستا: شتاب دهنده صدر فرداد حاصل شناخت نیازهای فناورانه است. در ادامه این مراسم مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) گفت: بخشی از اقدامات انجام شده در افتتاح شتاب‌دهنده تخصصی مواد معدنی (حامی استارتاپ ها)، این است که عارضه‌یابی و نیازهای فناورانه احصا شده است.
  • مدیر عامل شستا افزود: در مرحله بعد نیازهای فناورانه مجموعه با این شتاب‌دهنده تبدیل به قرارداد شده است تا نیازهای فناورانه تامین شود. وی تصریح کرد: این شتاب‌دهنده‌ها موجب بالابردن ارزش فزوده، کاهش بهای تمام شده، جلوگیری از خام فروشی و ارتقای کیفیت و کمیت محصولات تولیدی می‌شود.
  • رضوانی افزود: بخش دیگر حمایت از مجموعه‌هایی است که مراحلی همچون اثبات تکنولوژی را طی کردند و آماده سرمایه‌گذاری هستند و در واقع از مقیاس آزمایشگاهی وارد تولید انبوه شدند و این شتاب‌دهنده زیرساخت‌های لازم را فراهم کرده تا از این سرمایه‌گذاری و تشکیل شرکت‌ها حمایت کند.

بورس   شستا   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70