۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 29 Mar
#
#
اخبار اقتصادی بورس

پیگیری ۵۰ طرح پژوهشی در هلدینگ خلیج فارس

پیگیری ۵۰ طرح پژوهشی در هلدینگ خلیج فارس
کد: 43420   تاریخ انتشار :۳۱ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۰۷

بیش از ۵۰ طرح تحقیق و توسعه در واحدهای R&D شرکت های زیر مجموعه هلدینگ خلیج فارس در راستای توجه به نوآوری در همه فعالیت ها در نظر گرفته شده است .

  • به گزارش گروه خبری «اخبار بورس» مجتبی طاهری مدیر برنامه ریزی و توسعه هلدینگ خلیج فارس در آیین رونمایی گرید (KLM100B (L از زنجیره پلی یورتان پتروشیمی کارون به بیش از ۵۰ پروژه تحقیق و توسعه در واحدهای R&D شرکت های زیر مجموعه هلدینگ خلیج فارس اشاره کرد و گفت: امروز توجه به نوآوری در همه فعالیت ها به عنوان ضرورت اساسی در نظر گرفته شده است و با توجه به تغییراتی که رشد سریع کشورها و شیوع ویروس کرونا در جهان ایجاد کرده است کشورهایی که تغییرات را مدیریت نکنند، وابسته کشورهای دیگر می شوند. برای مدیریت تغییرات نیازمند تحقیق و توسعه و پژوهش در ایجاد نوآوری هستیم.
  • وی افزود: بر این اساس در شرکت های زیر مجموعه هلدینگ خلیج فارس بیش از ۵۰ پروژه پژوهشی در زمینه هایی چون تولید محصول جدید، بهینه سازی و ارتقای کیفیت، بهینه سازی مصرف انرژی ، بومی سازی کاتالیست، تولید محصولات با ارزش افزوده بالاتر و مقوله های دیگر در حال انجام است. طاهری ادامه داد : هلدینگ خلیج فارس به عنوان نهاد مدیریتی و حاکمیتی از تمام توان خود استفاده می کند و به همین منظور توافق هایی با شرکت های دانش بنیان و استارت آپ ها و مراکز دانشگاهی و آموزشی انجام داده است و از خدمات پژوهشگاه صنعت نفت و شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی استفاده می کند
  • امیدواریم با این سلسله اقدامات انجام شده بتوانیم جایگاه تحقیق و توسعه و برندسازی را ارتقا دهیم. وی در مورد نگرش هلدینگ خلیج فارس و سیاستگذاریهای آن توضیح داد و گفت: ما به عنوان بزرگترین هلدینگ شیمیایی کشور نگرش خود را از مبنای تعریف‌های استراتژیک تغییر داده و با نگرش آینده نگری راهبردی و برنامه ریزی بر اساس سناریوهای پیش بینی شده جایگزین کرده‌ایم و تلاش داریم تا جایگاه فعلی را حفظ و ارتقا دهیم. همواره در زمینه توسعه و رفع تنگناهای تولید در واحدهای موجود و ایجاد ارزش افزوده فعالیت می کنیم.
  • طاهری از تدوین الگوی مناسب و تعیین ساختار راهبردی در هلدینگ خلیج فارس خبر داد و گفت: تعیین ساختار راهبردی برای ساماندهی مناسب از نیروهای شاغل در هلدینگ خلیج فارس در حال تدوین است. بهبود مستمر در همه فعالیت ها و تبدیل شدن به یک سازمان پیشرو را مدنظر قرار داده ایم و با توانمندی و پتانسیلی که در هلدینگ وجود دارد تمامی ذینفعان و شرکتهای تابعه بهره مند خو اهند شد.
  • توسعه همکاری با شرک‌های دانش بنیان در هلدینگ خلیج فارس
  •  محمدرضا سلیمان زاده مدیرتولید شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس به هدفگذاری بر توسعه همکاری با شرکت‌های دانش بنیان و استفاده بیشتر از توان دانشی داخلی اشاره کرد و گفت: مجموعه های تحقیق و توسعه در هلدینگ خلیج فارس و شرکت های تابعه آن تلاش دارند تا افکار و ایده ها را به نوآوری تبدیل کنند. بر این اساس نخبگان دانشگاهی دعوت شده اند تا ما را در زمینه تولید محصولات جدید یاری کنند.
  • وی به دستاوردهای پژوهشی شرکت‌های تابعه هلدینگ خلیج فارس اشاره کرد و گفت: واحد تحقیق و توسعه پتروشیمی کارون یکی از واحدهای پیشرو در این عرصه است که امروز شاهد تولید یک محصول استراتژیک در این شرکت هستیم. همچنین دستاوردهای پتروشیمی تندگویان در زمینه نساجی و تولید گرید چادر مشکی که به تازگی بهره برداری شد یا ۱۰ پروژه پژوهشی پتروشیمی خوزستان که در صنعت خودرو و لوازم خانگی قابل مصرف و از واردات این محصولات جلوگیری می‌کند نمونه هایی از پژوهش‌های انجام شده در واحدهای تحقیق و توسعه هلدینگ خلیج فارس است.
  • مدیرتولید شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس ادامه داد: ایجاد ارزش افزوده از طریق تحقیق و پژوهش و خلق نوآوری در دستورکار شرکت های تابعه هلدینگ خلیج فارس قرار گرفته است و به این منظور از توان شرکت‌های دانش بنیان و نخبگان دانشگاهی نیز استفاده خواهد شد.
  • سلیمان زاده بر داخلی سازی به پشتوانه تحقیق و پژوهش تاکید کرد وگفت:  علاوه بر تولید ، در زمینه داخلی سازی و تحقیق و پژوهش اقدامات خوبی آغاز شده که ضمن تامین نیازهای صنعت به مواد شیمیایی، کاتالیست و تجهیزات مورد نیاز، در زمینه توسعه محصولات شیمیایی و پلیمری نیز به ما کمک می کند.

بورس   پتروشیمی   فارس   نفت   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70