۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 19 Apr
#
#
اخبار اقتصادی بورس

قیمت فوب خلیج فارس از نرخ‌گذاری خوراک پالایشگاهها حذف شد

قیمت فوب خلیج فارس از نرخ‌گذاری خوراک پالایشگاهها حذف شد
کد: 43623   تاریخ انتشار :۱۳ شهریور ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۴۰

وزیر نفت با بیان اینکه قیمت‌های فوب خلیج فارس با واقعیت بازار ایران هم خوانی ندارد، گفت: نحوه قیمت‌گذاری نفت خام و خوراک پالایشگاه‌ها منصفانه اصلاح شد.

  • به گزارش گروه خبری «اخبار بورس»  به نقل از صداوسیما، بیژن زنگنه با اشاره به اینکه قیمت نفت خام و خوراک پالایشگاه‌ها درگذشته بر اساس قیمت فوب خلیج‌فارس تعیین می‌شد، گفت: الان قیمت‌های فوب خلیج فارس با واقعیت بازار ایران هم خوانی ندارد.
  • وی کاهش قیمت خوراک پالایشگاه‌ها را انعکاس وضعیت بازار واقعی برای پالایشگاه‌ها خواند و گفت: آئین نامه نحوه محاسبه قیمت فروش نفت خام و خوراک به پالایشگاه‌ها و خرید فرآورده از آنها به گونه‌ای منصفانه که هم منافع دولت و هم منافع پالایشگاه‌ها تأمین شود، اصلاح شد.
  • زنگنه همچنین با بیان اینکه امارت سهم چندانی در بازار نفت ندارد، گفت: همکاری‌های اخیر امارات و رژیم صهیونستی نمی‌تواند تأثیری در بازار نفت داشته باشد.
  • وزیر نفت همچنین از افتتاح چند طرح جدید طی هفته آینده در کشور خبرداد و گفت: یکی از این طرح‌ها دراستان کرمانشاه افتتاح خواهد شد.

بورس   نفت   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70