۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 19 Apr
#
#
اخبار اقتصادی بورس

سیمان؛ از آزادسازی قیمت تا عرضه در بورس کالا

سیمان؛ از آزادسازی قیمت تا عرضه در بورس کالا
کد: 44033   تاریخ انتشار :۱۴ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۵۳

صاحبان صنعت سیمان موافق عرضه این محصول در بورس کالا هستند.

  • به گزارش گروه خبری «اخبار بورس»  سیمان از جمله محصولاتی است که به دلیل کمبود آن در برهه ای از زمان قیمت گذاری آن به شکل دستوری انجام می‌شود. صاحبان صنعت سیمان از روند قیمت گذاری این محصول معدنی راضی نیستند دلیل این نارضایتی سیمانی ها نا هماهنگی افزایش قیمت سیمان با افزایش نرخ ارز است. این گروه معتقدند دستوری بودن قیمت سیمان در زمانی که میزان عرضه کم بود قابل قبول بود اما امروز میزان عرضه نسبت به تقاضا پیشی گرفته است و بهترین راهکار حل مشکلات سیمانی ها آزاد سازی قیمت هاست.
  • عبدالرضا شیخان، دبیرانجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان در گفت‌وگو با صدای بورس به دستوری بودن قیمت سیمان اشاره کرد و بیان کرد: با سرکوب قیمت سیمان مخالفیم، صاحبان صنایع سیمانی به دنبال آزاد سازی قیمت سیمان هستند و برای اجرایی شدن آن با وزارت صمت نیز مذاکراتی انجام شد اما هنوز به نتیجه نرسیده ایم.
  • دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان با بیان اینکه قیمت گذاری کنونی سیمانی زمینه ساز رانت خواری و دلال بازی است، گفت: در روند کنونی تولیدکنندگان و مصرف کنندگان هر دو ضرر می کنند با آزاد سازی قیمت سیمان زمینه سودجویی از بین می رود.
  • وی در ادامه گفت: افزایش قیمت پاکت های سیمان برآمده از افزایش قیمت مواد اولیه آن در بورس کالاست در حالی که این افزایش قیمت در قیمت تمام شده سیمان در نظر گرفته نشده است و همچنان دستوری تعیین قیمت می شود.
  • شیخان افزود: کمبود پاکت سیمان، کمبود کاذب سیمان های پاکتی را ایجاد می کند، دولت و دستگاه های نظارتی باید شرایط کنونی را در قیمت گذاری سیمان لحاظ کنند.
  • وی در پاسخ به این پرسش که چرا سیمان در بورس کالا عرضه نمی شود، گفت: صاحبان صنعت سیمان موافق عرضه این محصول در بورس کالا هستند. پیش تر پیشنهاد عرضه سیمان در بورس توسط صنعت سیمان مطرح شد اما وزارت صمت با این موضوع موافقت نکرد. زیرساخت های لازم برای عرضه این محصول در بورس فراهم نیست در صورت سازمان دهی این محصول در بورس کالا عرضه شود.

بورس کالا   سیمان   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70