۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 2024 26 Apr
#
#
اخبار اقتصادی بورس

رشد ۱۰ درصدی تولید آند، ۷ درصدی کاتد و ۵ درصدی کنسانتره مس

رشد ۱۰ درصدی تولید آند، ۷ درصدی کاتد و ۵ درصدی کنسانتره مس
کد: 44282   تاریخ انتشار :۹ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۴۱

دکتر اردشیر سعدمحمدی مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران گفت: تا پایان مهرماه سال ۱۳۹۹، شرکت مس ۲۰۵هزار و ۱۰۹تن آند تولید کرده است که با این میزان تولید برنامه ۱۸۶ هزار و ۱۴۶ تنی ۷ماهه امسال را با ١٠ درصد رشد محقق کرده است.

  • سعدمحمدی با اعلام این خبر گفت: همچنین طی این بازه زمانی شرکت مس ۱۶۲ هزار ۷۳۱ تن کاتد مس تولید کرده است که نسبت به برنامه هفت‌ماهه امسال از رشد ۷ درصدی برخوردار شده است. مدیرعامل شرکت مس با بیان این‌که با این میزان تولید آند و کاتد، رکورد تولید هفت‌ماهه این محصولات از ابتدای راه‌اندازی شرکت ملی صنایع مس ایران تاکنون ثبت شده است، اظهار داشت: همچنین طی این بازه زمانی رکورد تولید هفت‌ماهه تولید کنسانتره مس ثبت شد به‌طوری‌که مجموع کارخانجات تغلیظ شرکت مس با ۵ درصد رشد نسبت به برنامه موفق به تولید ۷۰۶ هزار و ۷۸۹ تن کنسانتره مس شدند.
  • وی با بیان این‌که بررسی آمار تولید شرکت مس نشان می‌دهد که از ابتدای سال جاری تاکنون در مهرماه موفق به ثبت بالاترین میزان تولید کنسانتره مس شده‌ایم، افزود: تولید کنسانتره مس در مهرماه با رشد ۹ درصدی به رقم ۱۰۷ هزار و ۱۹۱ تن کنسانتره مس رسید که بالاترین میزان تولید کنسانتره در هفت‌ماهه گذشته امسال بوده است.
  • مدیرعامل شرکت مس در ادامه به میزان تولید مس محتوی معدنی اشاره کرد و گفت: در ۷ ماهۀ ابتدایی امسال این شرکت درمجموع تن۱۷۱ هزار و ۴۶۶ تن مس محتوی معدنی تولید کرده است که در مقایسه با برنامه ۱۶۷ هزار و ۴۸۴ تنی، رشد ۲ درصدی داشته است.
  • به گفته سعدمحمدی همچنین طی ۷ ماهۀ ابتدایی سال جاری درمجموع ۱۰۲میلیون و ۹۱۶ هزار تن سنگ معدن استخراج شده است که نسبت به برنامه امسال رشد ۳درصدی رشد داشته است.
  • وی افزود: همچنین شرکت مس در ۷ ماهۀ سال ۹۹، ۳۱میلیون و ۳۱۰هزار تن سنگ سولفور برداشت کرده است که ۲ درصد از برنامه در نظر گرفته شده برای برداشت سنگ سولفور جلوتر است.

بورس تهران   فملی   ملی مس   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.