۹ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 28 Mar
#
#
اخبار اقتصادی بورس

رکود در بازارهای موازی، بورس را صعودی کرده است

رکود در بازارهای موازی، بورس را صعودی کرده است
کد: 44744   تاریخ انتشار :۱۶ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۵۰

یک کارشناس مسائل اقتصادی گفت: روند فعلی بازارها نشان از یک رکود در بازارهای موازی بازار سرمایه دارد که این مساله می تواند بورس را به سمت صعود سوق دهد.

  • به گزارش گروه خبری «اخبار بورس»  درودیان کارشناس بازار سرمایه درخصوص وضعیت فعلی بازار سرمایه اظهار داشت: روند فعلی بازار سرمایه از یک روند نوسانی به یک روند صعودی رسیده است که این مساله تابع دو موضوع در اقتصاد کشور است.
  • وی با اشاره به رخدادهای اخیر در اقتصاد کشور ادامه داد: از یک سو، وضعیت فعلی بورس تابع افت ۴۵ درصدی در ماه های گذشته به دلایل مختلف است. از دیگر سو، بازارهای کشور تحت تاثیر انتظار برای نتایج انتخابات آمریکا بودند؛ به همین دلیل و با مشخص شدن نتیجه این انتخابات، به نظر می رسد دوره اصلاح تمام شده و بازار به یک روند مثبت بازگشته است.
  • درودیان تاکید کرد: با توجه به تمام شدن انتخابات در آمریکا، همه بازارها در کشور به یک روند تقریبا ثابتی دست پیدا کرده اند. این ثبات خود را در کاهش قیمت ها در بازار طلا، ارز، خودرو و در روند صعودی بورس نشان داده است.
  • این کارشناس مسائل اقتصادی افزود: در چشم انداز دارایی هایی مانند ارز، طلا و شاید مسکن افزایش قیمتی دیده نمی شود و انتظار تلویحی که برای بهبود شرایط اقتصادی وجود دارد، خود دلیلی بر بهبود معاملات در بورس است.
  • وی با تاکید بر اینکه چشم انداز رکود در سایر بازارها می تواند پول های افراد حقیقی را وارد بازار سرمایه کند، تصریح کرد: انتظاری که درباره بهبود شرایط اقتصادی کشور به وجود آمده است، می تواند چشم انداز آینده شرکت ها را نیز بهتر کند و این مساله می تواند روند رو به بهبود و صعود بورس را تضمین کند.
  • درودیان در پایان گفت: قاعدتا در چنین شرایطی دارایی مانند سهام می تواند در مقایسه با سایر دارایی ها ارزشمند تر باشد و همین مساله نیز تاکیدی بر ورود پول حقیقی در بازار سرمایه است.
  • فارس

بورس   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70