۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 2024 26 Apr
#
#
اخبار اقتصادی بورس

"فوکا" به تابلوی اصلی بورس باز می‌گردد

کد: 45051   تاریخ انتشار :۱۰ دی ۱۳۹۹ ساعت ۰۷:۴۳

فولاد کاویان تا سال ۹۰ در تابلوی اصلی بورس بوده و در سال‌های ۹۰ تا ۹۱ با توجه به اتفاقات رخ داده از بورس خارج شد.

  • محمدعلی بغدادی معاون مالی و اقتصادی فولاد کاویان با بیان این مطلب گفت : فولاد کاویان با هدف تامین منابع مالی جدید و اطمینان از ظرفیت های بازار سرمایه،هم اکنون در بازار پایه فرابورس است همچنین با پیروی از قوانین موجود بر مبنای شفافیت در چند ماه گذشته توانستیم از تابلوی نارنجی به تابلوی زرد ارتقا یابیم. معاون مالی و اقتصادی فولاد کاویان از برنامه ریزی برای حضور فولاد کاویان در تابلوی اصلی بورس برای سال آینده خبر داد .
  • وی با اشاره به روند عملکرد مثبت فوکا گفت : آمارها نشان می‌دهد در ۶ ماهه ابتدای سال ۹۹ نسبت به پایان سال ۹۸ بیش از ۲۰۰ درصد رشد محقق شد . علاوه بر این EPS شرکت در سال گذشته ۴۲ تومان زیان بود که در ۶ ماهه ابتدایی سال ۹۹ به ۴۲ تومان سود رسید همچنین امیدواریم با این روند تا پایان سال ۹۹ شرکت سود خوبی بسازد.
  • برنامه های راهبردی برای جهش تولید
  • معاون مالی و اقتصادی فولاد کاویان با اشاره به اینکه برنامه ریزی شده تا چند ماه دیگر خط تولید عریض شده در مجموعه فولاد کاویان به بهر ه برداری برسد گفت:با اضافه شدن این خط تولید جدید، میزان تولید و تقاضا افزایش پیدا می‌کند؛ اگرچه در حال حاضر ظرفیت اسمی کارخانه یک میلیون و ۱۵۰ هزار تن بوده اما ظرفیت عملی ۸۰۰ هزار تن است.
  • بغدادی افزود:تحقق ظرفیت اسمی، به سبد کالا بستگی دارد اگر بخواهیم ورق ضخیم تولید کنیم، کارخانه توانایی تولیدورق ۸ تا ۱۵۰ میلی متر را دارد. البته در صورت نیاز ظرفیت تولید بیشتر شده و درسبد کالایی کارخانه قرار می‌گیرد. اما با توجه به اینکه بیشتر تقاضا در بازار ورق ۸ میل تا ۳۰ میلی متر است به اجبار ظرفیت عملی شرکت کمتر از ظرفیت اسمی آن است.
  • معاون مالی و اقتصادی فولاد کاویان با اشاره به اینکه سود شرکت به صورت کامل در دسترس بوده ، اظهار داشت : با حل مشکل تامین مواد اولیه و بحث تامین سرمایه در گردش که با ورود شریک جدید حل شد ، همچنین با توجه به ظرفیت شرکت در آذرماه سال جاری، ۲۷ هزار تن تولید داشتیم اما هدف نهایی این نیست. البته بر اساس بودجه سال ۱۴۰۰ ، هدف‌ها بر روی تولید ۴۵ تا ۵۰ هزار تن در ماه بسته شده که دور از دسترس نیست و به طور یقین محقق می‌شود.

بورس تهران   فوکا   فولاد کاویان   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.