۳ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 22 Mar
#
#
اخبار اقتصادی بورس

گام بلند حمایت بخش خصوصی از طرح‌های دولتی در سال «جهش تولید»

گام بلند حمایت بخش خصوصی از طرح‌های دولتی در سال «جهش تولید»
کد: 45198   تاریخ انتشار :۲۲ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۱۵

  • نام‌گذاری سال ۱۳۹۹ به نام سال «جهش تولید» از سوی مقام معظم رهبری، عزم دولت را برای رشد شتابان صنعت برق در کشور، جزم کرد. افتتاح ده‌ها پروژه‌ی صنعت برق در سال ۱۳۹۹، نشان از تلاش‌های شبانه‌روزی دولت برای دستیابی به خودکفایی در این صنعت داشت. اگرچه تحریم‌ها، بر این اساس بنا شده بود که با مسدود کردن منابع مالی دولت، کشور را دچار مشکلات اساسی در بخش زیرساختی کند، اما ورود بخش خصوصی به بحث تامین مالی پروژه‌های صنعتی ملی، به ویژه در صنعت برق کشور، موجب شد تا دولت بتواند با موفقیت طرح‌های خود را به پیش برد.
  • پذیره‌نویسی قرارداد سلف موازی استاندارد برق «شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی»، گام بلند دیگری است که با همکاری دو شرکت «گروه خدمات بازار سرمایه سهم ‌آشنا» با داشتن سابقه اداره ده صندوق بازار سرمایه و ارائه طیف متنوعی از خدمات و شرکت «تامین سرمایه امین» انجام می‌شود. این دو شرکت متعهد پذیره‌نویسی اوراق مذکور هستند. بازارگردانی این اوراق نیز برعهده صندوق بازارگردانی «سهم آشنا یکم» است. این گروه با تعهد تامین مالی این طرح عظیم و ملی، نشان داد که بخش خصوصی کشور قادر است تا با حمایت از طرح‌های ملی، موجب رونق، شکوفایی و آبادانی کشور شود.
  • حمایت بخش خصوصی از دولت برای توسعه زیرساخت‌های برق کشور، نشان از آن دارد که بخش خصوصی و بخش دولتی می‌توانند با مشارکت هرچه بیشتر، ضمن دستیابی به اهداف برنامه ششم توسعه و سند چشم‌انداز بیست ساله، باعث تحقق اهداف سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران شوند.
  • لازم به ذکر است که سرمایه‌گذاران حقیقی و حقوقی می‌توانند با شرکت در این پذیره‌نویسی و خرید حداقل یک قرارداد، معادل ده واحد به ارزش ۲،۷۱۷،۷۶۰ ریال، در توسعه صنعت برق کشور مشارکت نمایند. گفتنی است مجموع ارزش سرمایه‌گذاری در این اوراق بالغ‌ بر ۶۵۸۰ میلیارد ریال می‌شود. مدت زمان این پذیره‌نویسی ۵ روز است. این پذیره‌نویسی در روز ۲۳ دی ماه آغاز و به مدت ۵ روز کاری ادامه خواهد داشت. این پذیره‌نویسی در سامانه‌های آنلاین کارگزاری‌های مجاز قابل انجام است. معاملات ثانویه نماد «سحرا۰۲۱» نیز حداکثر پس از ده روز کاری و در بازار مشتقه بورس انرژی، تابلوی سلف موازی استاندارد آغاز خواهد شد.
  • جهت کسب اطلاعات بیشتر به این لینک مراجعه نمایید.

بورس   نیروگاه   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/tsepress/public_html/wp-includes/functions.php on line 5219