۹ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 28 Mar
#
#
اخبار اقتصادی بورس

رییس‌جمهور، ابرپروژه پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج فارس را افتتاح می‌کند

رییس‌جمهور، ابرپروژه پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج فارس را افتتاح می‌کند
کد: 45213   تاریخ انتشار :۲۴ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۱۲

پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج فارس به عنوان یکی از بزرگترین پروژه‌های تاریخ ایران، با سرمایه‌گذاری سه میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار آماده بهره‌برداری رسمی است و همزمان فاز دوم این پالایشگاه نیز در قالب طرح جمع‌آوری گازهای همراه با نفت با سرمایه‌گذاری یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار راه‌اندازی می‌شود.

  • به نقل از شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، محمود امین‌نژاد، مدیرعامل شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس با اشاره به اینکه خوراک اصلی این پالایشگاه هم‌اکنون از گازهای همراه با نفت، از منطقه شرق کارون تأمین می‌شود، اظهار کرد: این پالایشگاه در کمتر از ۳۶ ماه پس از گشایش اعتبارات اسنادی، ازسوی هلدینگ خلیج فارس ساخته، تکمیل و آماده بهره‌برداری شد.
  • وی ادامه داد: همزمان با بهره‌برداری رسمی طرح پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس اجرای پروژه عظیم جمع‌آوری گازهای مشعل نیز کلید می‌خورد.
  • مدیرعامل شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس تصریح کرد: با افتتاح پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس در گستره سه استان کشور و با بیش از هزار کیلومتر خطوط خوراک و انتقال محصول، گامی بلند برای کمک به محیط زیست استان خوزستان و کاهش آلودگی در این استان برداشته می‌شود.
  • امین‌نژاد یادآور شد: از آغاز استخراج نفت در ایران، در مقاطع مختلف برای خاموش شدن مشعل‌های نفتی و تبدیل آن به خوراک پالایشگاهی تلاش شده بود که این آرزوی دیرین سرانجام به ثمر می‌رسد.
  • پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس که یکی از بزرگترین پالایشگاه‌های گازی غرب آسیا به شمار می‌رود، در سال ۲۰۲۰ به عنوان سومین ابر پروژه جهان انتخاب شد و رکوردار کار بدون حادثه فوت در تاریخ صنعت نفت کشور است. با بهره‌برداری از این پالایشگاه سالانه (در صورت تامین صد درصدی خوراک) بیش از ۷۰۰ میلیون دلار درآمد حاصل می‌شود.

بورس تهران   فارس   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70