۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 29 Mar
#
#
اخبار اقتصادی بورس

آمادگی تولید روزانه سه هزار دستگاه خودرو را داریم

آمادگی تولید روزانه سه هزار دستگاه خودرو را داریم
کد: 45337   تاریخ انتشار :۱۱ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۱۷

مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو، با اعلام این‌که در صورت فراهم شدن شرایط، در تولید خودرو هیچ مشکلی نداریم، گفت: این آمادگی وجود دارد که از تمام ظرفیت‌های موجود برای تولید روزانه سه هزار دستگاه خودرو استفاده کنیم.

  • فرشاد مقیمی، در نشست با رییس کل بانک مرکزی که در آستانه دهه مبارک فجر صورت گرفت، عنوان کرد: در حالی تولیدات ایران خودرو با افزایش ۴۰ درصدی مواجه بوده که سبد خودروهای CKD از ۱۲۰ هزار دستگاه به کم‌تر از شش هزار دستگاه کاهش یافته و عمق خودکفایی ۸۰ درصدی خودروهای تولیدی، به معنای کاهش ارزبری بالا در محصولات ایران خودرو است.
  • وی تصریح کرد: در صورت اصلاح ساختار قیمت گذاری و تامین مالی مناسب برای سرمایه‌گذاری قادر خواهیم بود ۳۰ درصد دیگر از مانده ۲۰ درصد ارزبری را نیز کاهش دهیم.
  • مقیمی با بیان‌ این‌که صرفا ۳۰ درصد از ارزبری تولید مربوط به خودروساز است، تاکید کرد: ۷۰ درصد از ارزبری مربوط به سایر صنایع است که باید برای افزایش سطح و عمق داخلی‌سازی برنامه‌ریزی شود تا خودروساز هم بتواند نیازمندی خود را از منابع داخلی تامین کند. وی افزود: ارزبری در ابتدای تولید محصولات جدید در شرایطی که تعداد استانداردهای اجباری افزایش یافته، بالا است اما با همراهی سازندگان به مرور کاهش خواهد یافت.
  • مدیر عامل گروه صنعتی ایران‌خودرو با اشاره به برنامه‌های افزایش ساخت داخل، تامین سرمایه ثابت و در گردش را عامل مهمی برای ادامه اجرای پروژه‌های این بخش دانست و گفت: برنامه‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلند مدتی را تدوین کرده‌ایم و در صورت تامین سرمایه، تعهد می‌دهیم که بار ارزی کشور را کاهش داده و بالانس ارزی را محقق کنیم.
  • وی افزود: از سال گذشته تاکنون ۱۶۲ میلیون یورو کاهش ارزبری را محقق کرده‌ایم و این مسیر را برای دستیابی به اهداف ادامه می‌دهیم.
  • مقیمی با ارایه گزارش از وضعیت تولید و توسعه محصولات، اظهار کرد: از ابتدای امسال تا کنون ۴۰ درصد تعداد تولید سواری و ۵۵ درصد تولید خودروهای سنگین را ضمن تعمیق ساخت داخل، افزایش داده‌ایم.
  • وی ضمن اعلام تحقق ۸۶ درصدی برنامه‌های تولید سال ۹۹ تاکنون، عنوان کرد: امسال با ثبت تولید روزانه دو هزار و ۹۵۲ دستگاه خودرو نشان دادیم که آمادگی تولید روزانه سه هزار دستگاه خودرو را داریم و در یک روز توانستیم با همت کارگران و زنجیره تامین، چهار هزار و ۷۹۶ دستگاه خودروی دارای کسری را تکمیل و روانه بازار کنیم.
  • مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو از انتشار اوراق بانکی گام برای نخستین بار در صنعت خودروی کشور خبر داد و گفت: طبق مصوبه شورای پول و اعتبار، توانسته ایم از روش های نوین تامین مالی استفاده کنیم؛ اوراق گام به ارزش هزار میلیارد تومان از طریق بانک صادرات منتشر شده و انتشار ۱۲۰۰ میلیارد تومان نیز از طریق بانک های تجارت و پارسیان در دست اقدام است.
  • مقیمی خاطرنشان کرد: انتشار این اوراق در سال آینده نیز تا سقف شش هزار میلیارد تومان، برای تامین بخشی از نیازمندی های تولید در سرمایه مورد نیاز ادامه خواهد داشت. وی تاکید کرد:‌ تمامی منابع مالی به زنجیره تامین و قطعه سازان تزریق خواهد شد.
  • وی درباره تولید خودروی مسافری و تجاری نیز گفت: ایران خودرو دیزل بعد از ۹ سال توقف، توانسته خط تولید اتوبوس شهری را احیا کند و تاکنون ۱۵۰ دستگاه اتوبوس را تولید کرده است و حدود ۱۰۰ دستگاه نیز در فرآیند تولید قرار دارد. هم زمان با دهه مبارک فجر، ۱۰۰ دستگاه اتوبوس و مینی بوس به سفارش‌گذاران تحویل خواهد شد.
  • مقیمی از ارایه یک محصول جدید در هر سال براساس راهبرد ایران خودرو خبر داد و گفت: بلافاصله پس از تولید انبوه محصول تارا،‌ طراحی و تولید کراس اوور جدیدی را آغاز خواهیم کرد که طبق برنامه سال آینده به مرحله تولید خواهد رسید. بهره مندی حداکثری از نقاط مشترک قطعات و مجموعه ها، از سیاست های مهم ایران خودرو در کاهش هزینه های تولید است.
  • گفتنی است،‌ در این نشست دبیر انجمن خودروسازان،‌ دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو و دبیر انجمن صنایع همگن قطعه سازی کشور نیز مشکلات و مسایل موجود برای ایجاد ثبات در تولید را مطرح کرده و خواستار حمایت برای تامین منابع مالی شدند. در ادامه این نشست نیز رییس کل بانک مرکزی با هیات همراه و دبیران انجمن های خودروساز و قطعه سازان از خطوط تولید ایران خودرو بازدید کردند.

ایران خودور   بورس تهران   خودرو   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70