۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 2024 27 Apr
#
#
اخبار اقتصادی بورس

منعی برای ورود سیمان به بورس کالا وجود ندارد

منعی برای ورود سیمان به بورس کالا وجود ندارد
کد: 45691   تاریخ انتشار :۲۳ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۳۹

  • به نقل از به گزارش روابط عمومی شرکت سیمان فارس، جلسه‌ای با موضوع بررسی مشکلات و موانع تولید و عرضه سیمان در بازار و نیز سیاست گذاری های تعیین نرخ این محصول در سطح استان با حضور عباس تابش (رییس سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولید کنندگان کشور)، ظفر افشون (معاون استاندار فارس)، حمید رضا ایزدی( مدیر کل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس) و کارشناسان و هیات همراه ایشان به میزبانی شرکت سیمان فارس و با حضور علیرضا بستانیان مدیر عامل شرکت سیمان فارس، احمد شریفی مدیر عامل شرکت سیمان فارس نو و داوود اکبری مدیر عامل شرکت سیمان سفید نی ریز به نمایندگی از تولید کنندگان سیمان در استان فارس برگزار شد.
  • در این جلسه مدیران عامل کارخانجات سیمان در دفاع از حقوق تولید کنندگان سیمان ضمن ابراز نگرانی شدید از نوسانات بازار که تهیه اقلام اصلی و مواد مورد نیاز تولید را با توجه به تورم قیمت ها با مشکلات عدیده ای همراه کرده و عرصه را برای تولید هر روز تنگ تر از قبل می کند.
  • همچنین روند کنونی هزینه های گزافی را بر دوش واحد های تولیدی تحمیل کرده است که با ادامه این روند و عدم چاره اندیشی از سوی مسئولان چرخ تولید قطعا به مشکلات جدی برخواهد خورد.
  • تولیدکنندگان سیمان خواستار توجه ویژه دست اندرکاران در رفع موانع و نیز افزایش عادلانه قیمت برای حمایت از صنعتگران تا سر حد امکان شدند.
  • در ادامه نیز با ارائه آمارهایی که نشانگر رشد شدید هزینه های وارده بر تولید بود به تشریح موانع جاری در این زمینه پرداختند و اگر برای تهدید های مطرح شده راهکاری اندیشه نشود شرکت های تولید کننده سیمان جهت ادامه حیات خویش ناچار به ارائه محصولات خود در بازار بورس کالا و خدمات برای فروش خواهند بود.
  • در ادامه نیز عباس تابش ضمن اذعان به مشکلات موجود و تایید موانع مطروحه از متولیان این صنعت خواستار بررسی و تبیین راهکارهایی جهت کنترل قیمت ها بر اساس مصوبات قانونی و رفع کمبود این فراورده و جلوگیری از رشد بی رویه قیمتها در بازار شد.
  • وی با بیان این نکته که همه می دانیم صنعت سیمان در مقایسه با دیگر صنایع به نسبت به دشواری های تولید از سود دهی کمتری برخورد دار است و از این لحاظ صنعتی مظلوم قلمداد می شود خاطر نشان کرد:
  • با توجه به خط مشی این سازمان که حمایت از تولید و مصرف را دنبال میکند، امیدواریم در سیاست های قیمت گذاری و تعامل با مجمع امور صنفی صنعت سیمان با تصمیمات کارشناسانه تدابیری اتخاذ گردد که نتایج مثبت حاصل از آن همزمان ابتدا منافع تولید کننده و در ادامه رضایت مصرف کننده را شامل گردد.
  • تابش در ادامه افزود: با توجه به اظهارات و تشریح مشکلات و موانع تولید در صنعت سیمان منعی برای ورود تولید کنندگان این صنعت به بازار بورس کالا و خدمات وجود ندارد و کارخانجات سیمان می توانند با رعایت موازین قانونی از این بستر نیز برای فروش محصولات خود اقدام نمایند.

سیمان   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.