۲۹ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 17 Apr
#
#
اخبار اقتصادی بورس

تولید پلتفرم مشترک با ایران خودرو برای تولید خودروی ارزان

تولید پلتفرم مشترک با ایران خودرو برای تولید خودروی ارزان
کد: 45748   تاریخ انتشار :۹ فروردین ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۲۵

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا از طراحی پلتفرم مشترک با ایران خودرو با هدف تولید خودروی ارزان قیمت و اقتصادی خبر داد.

  • سید جواد سلیمانی در حاشیه آیین تحویل خودروهای شاهین به مشتریان در جمع خبرنگاران با بیان این خبر گفت: شاهین نخستین خودرویی است که طراحی آن از A  تا Z در داخل انجام شده و خودرویی نبوده که در خارج از کشور طراحی و برروی آن تغییر ایجاد شده باشد.
  • وی با تاکید بر این که طراحی پلتفرم کاملا در داخل انجام شده است، افزود: سیستم کیفی پیاده شده در این‌خودرو سیستم منحصر به فردی است که برای نخستین بار در کشور پیاده و اجرا شده است.
  • مدیرعامل سایپا داخلی سازی این خودرو را در حال حاضر بالای ۹۰ درصد اعلام و تصریح کرد:  حدود ۸ درصد از قطعات این خودرو از طریق واردات تامین شده که براساس برنامه ریزی انجام شده به زودی داخلی سازی آن آغاز می شود.
  • سلیمانی در ادامه با اشاره به رونمایی کراس اوور آریا گفت: در اوایل سال آینده نیز خودروی اطلس رونمایی خواهد شد.
  • وی در تشریح برنامه جایگزینی پراید نیز گفت: وزارت صمت برنامه کاملی تدوین کرده تا به صورت مشترک با ایران خودرو پلتفرمی طراحی شود تا خودرویی با قیمت مناسب به دست مردم می رسد که مطالعات اولیه این طرح در حال انجام است.

ایران خودرو   بورس   سایپا   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/tsepress/public_html/wp-includes/functions.php on line 5219