۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 2024 20 Apr
#
#
اخبار اقتصادی بورس

در قیمت‌گذاری خودرو واقع‌گرایانه تصمیم‌گیری شود

در قیمت‌گذاری خودرو واقع‌گرایانه تصمیم‌گیری شود
کد: 45755   تاریخ انتشار :۱۳ فروردین ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۴۸

معاون قضایی دادستان کل کشور با تاکید بر این‌که در ثبت‌نام خودرو، سود دلال و واسطه‌گر در میان است، از توزیع سوبسید میان عده قلیلی دلال انتقاد کرد و گفت: نهادهای ذیربط در قیمت‌گذاری خودرو باید واقع‌گرایانه تصمیم بگیرند.

  • سعید عمرانی، با بیان‌ این‌که به جای این‌که تولیدکننده را از بین ببریم و از دلال حمایت کنیم، باید حامی تولید و مصرف‌کننده باشیم، گفت: در گام دوم انقلاب باید موانعی که پیش روی تولید وجود دارد برداشته شود؛ قوه قضاییه در تمام حوزه‌ها ظرفیت‌ها را در اختیار تولید می‌گذارد تا موانع رفع شود.
  • وی تصریح کرد: اگر عواید اختلاف قیمت موجود خودرو در کارخانه و بازار نصیب خودروساز می‌شد مانع بزرگی در تولید که همان نقدینگی است، رفع می‌شد اما همین الان خودروسازان مبالغ بالایی به قطعه‌سازان بدهکار هستند و اگر به همین ترتیب ادامه یابد چرخ تولید قطعه‌ساز و خودروساز حرکت نخواهد  کرد.
  • وی تصریح کرد: چشم سایر صنایع به صنعت مادر و مهمی مانند ایران‌خودرو است؛ گردش کارخانه وسیعی با ده‌ها هزار کارگر دغدغه بزرگی است.
  • عمرانی عنوان کرد: اگر سوبسیدی که در ثبت‌نام خودرو توزیع می‌شود برای کل مردم بود، شرایط فرق می‌کرد اما تعداد قلیلی از مردم و بیشتر دلالان از این سوبسید بهره می‌برند و به تولیدکننده فشار وارد می‌شود.
  • وی تصریح کرد: در این زمینه باید با بصیرت بیشترى عمل شود  و این تناقض به نفع تولید مرتفع شود؛ در یکى دو سال اخیر شاهد هستیم که کارخانه با وام و یا کمک صندوق توسعه اداره شده که این راهکارها قابل اتکا و پایدار نخواهد بود و ادامه روند فعلی سبب ورشکستگی خودروسازان، توقف تولید و ایجاد بحران‌های کارگری خواهد شد.
  • عمرانی در ادامه، با بیان‌ این‌که جنگ اقتصادی به مراتب از جنگ‌ نظامی مشکل‌تر است، گفت: این جنگ در سفره مردم قابل لمس است؛ مسایل مربوط به معیشت فعلى زیبنده مردم ایران نیست و باید با مدیریت صحیح رفع و ساماندهى شود.
  • معاون دادستان کل کشور، با اشاره به صراحت بیان مقام معظم رهبری در رفع موانع و پشتیبانی از تولید گفت: می‌توان بسیاری از موانع که ۸۰ درصد آن در داخل کشور یافت می‌شود و نه مرزهای بیرونی را از مسیر برداشت.
  • وی با تاکید بر شفاف سازی نحوه تخصیص ارز ترجیحی در صنعت خودرو، اظهار کرد: زنجیره فعلی در این مسیر معیوب است و آن نیز غیر قابل حل نیست.
  • عمرانی، با بیان این‌که در تحریم ظالمانه عده‌ای از شرایط سوءاستفاده کرده و کاسب تحریم هستند، تصریح کرد: ما توان تامین تمام نیازمندی‌های صنعت را در چارچوب کشور داریم و از خارجی‌ها بی‌نیاز هستیم اما برخی که منافع آن‌ها در واردات است، مانع خودکفایی می‌شوند.
  • وی با بیان این‌که، باید امید را به جامعه بازگردانیم گفت: باید با برقراری احساس امنیت در جامعه، از سرمایه‌گذاری و تولید حمایت کنیم.
  • عمرانی، کارگران را ولی‌نعمت مسوولان خواند و گفت: ایران‌خودرو به عنوان برند قابل اتکا مورد حمایت است و ظرفیت‌های موجود برای پیگیری و رفع موانع در قوه قضائیه در اختیار این تولیدکننده است؛ بیکاری از   بزرگ‌ترین دلایل  آسیب اجتماعی است، باید کاری کنیم که چرخ تولید در گردش باشد و نرخ بیکارى روز به روز کمتر شود.

خودرو   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70